Kontrollrummet

Gurano, Marruschkka & H Mike - Love you more than ever

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Avslappnad

  • Gäst
Oj vad Kansas det kändes som av den nya versionen. :) Både instrumentering och stil, riktigt bra jobbat. Diggas stenhårt! :)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tack gott folk för tankar och synpunkter. Men för min del lägger jag stycket åt sidan för ett tag (gick å bröt armen i helgen  :( )

Ha det Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tack gott folk för tankar och synpunkter. Men för min del lägger jag stycket åt sidan för ett tag (gick å bröt armen i helgen  :( )

Ha det Gurano

Näe,vad trist G.

Då blir det inge guralir på ett tag..Nåväl - måväl så gott det går och krya på dig!

Mike


Avslappnad

  • Gäst
Tack gott folk för tankar och synpunkter. Men för min del lägger jag stycket åt sidan för ett tag (gick å bröt armen i helgen  :( )

Ha det Gurano

Håller med HM. Trist, riktigt trist. Jättekryapådig!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Tack gott folk för tankar och synpunkter. Men för min del lägger jag stycket åt sidan för ett tag (gick å bröt armen i helgen  :( )

Ha det Gurano

Håller med HM. Trist, riktigt trist. Jättekryapådig!

Jaa..verkligen tråkigt..men det lär spruta ut en massa fina alster sen då ;)

Krya på dej!

Maria
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tack så mycket!
Nä nån gura blir det inte på ett tag, men lite musik blir det nog när allt lagt sig - just nu e tonerna i moll :)
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
krya på dig :)

Du får göra nåt i moll som får oss att gråta :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Den mesta musiken här i världen har skapats utan gitarr  :D
Önskar dig god läkning!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ja, ett spretigt stycke är vad det är. Lite metallica vibbar av de första tonerna på gitarren :S  OCh sedan något...nästan the doors-aktigt i andra halvan.  Tycker lite som mahan med trummorna, och kan hålla med om att mixen är lite svår att lyssna på, mycket som krockar. första gången hör man väldigt lite sång, men det blir bättre andra gången. Kan bero på skitlaptop också :D


LÅten som helvet är riktigt frisk! Bra lirat, lite oväntade poch udda grepp här och var, som jag gillar. Sången låter grym på många ställen, men på en del ställen så blir det nästan som om stämmor motverkar varandra på något sätt...typ övermäktigt. Jag kanske kunde tänka mig att snåla in på stämmorna mer tror jag -hej, rösten är ju maffig som en kör i sig :lol:

Bra insatser på alla plan, men som inte får komma fram ordentligt på grund av den inte fullt lika bra mixen, tyvärr måste jag säga, för ni har jobbat duktigt :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad tsmalmbe

Intron: Gitarrerna borde kanske åtminstone ha spelats med olika mikrofoner. Nu grötar de ihop sig.

Sångpartierna: Ge rum ge rum ge rum! Alla ingredienser kastas in i en sammelsura av surium. Kapa, gröpa, panorera, komprimera, automatisera skulle behövas i ganska sotra drag. Varför? Jo, detta är väldigt örontungt, trots att låten har stor potential till en verkligt luftig grej. Dessutom vill alla instrumentalister hela tiden vara överst - kom överens om när gitarren skall spela och låt honom ta ett steg bakåt.

En ny del med ez-trummor. Gitarren är nu panorerad bakom stereofältet så det är inte så lyckat kanske. Det blir igen vassare. Trummorna är vassa de också, och ligger säkert därför långt i bottnet. Jag vet inte om jag vill ha ez-trummor mer på ytan, men annars skulle trummorna få ta lite mera utrymme.

Vassheten är skärande nu. Basisten och trummisen kunde definitivt göra lite mera samarbete. Slutet var överraskande och skojigt.

Inte dåligt alls, tvärtom. Men inte så perfekt att jag skulle förvänta mig radiotid.


.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Det här är stor konst!!  :D

Tänk att jag håller med dej..inte om mitt bidrag då..utan om Guranos musik..väldigt spännande..rentutsagt skiitbra :lol:

Du Gurano har den rätta innovativa approachen till musik, som jag verkligen uppskattar..du låter som ingen annan, ett högt betyg från mej då ;)

Må det komma ännu fler såna här fina alster från dej :)

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Det här är stor konst!!  :D
Tänk att jag håller med dej..inte om mitt bidrag då..utan om Guranos musik..väldigt spännande..rentutsagt skiitbra :lol:
Du Gurano har den rätta innovativa approachen till musik, som jag verkligen uppskattar..du låter som ingen annan, ett högt betyg från mej då ;)
Må det komma ännu fler såna här fina alster från dej :)
/Marre

Man tackar Divid och Marre
Jag rodnar ner till knäna  :lol:
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!