Forum > Demolåtar

karl-tid ny mix

<< < (2/9) > >>

jonnerstone:
Sådär ja!

Välkommen tebax :)

Det första jag reagerade på......svenska  :o. Har jag hört dig sjunga på svenska förr??? Tror inte det.
Nåväl..detta är ju en riktig skön låt....sparsmakad och vacker med en bra text. Absolut sista tonen är go.....får en att hänga i luften....+1 på det  :)

Runt 1:20 så blir det överstyrt och sprakar till lite här där. Irriterande. Sen är jag inte så förtjust över att det låter som om du är inne på toaletten och sjunger. Sången e så bra så den borde få vara närmare och varmare.

Japp...annars en härlig låt.

Micke

tsmalmbe:
Lyriken får plus. Mixen är väldigt grötig i nedre registret. Jag anar en gitarr, men jag hör den inte. Sångrösten är som sandpapper på öppet sår. Ett fult monobetongrum. Är det ditt rum, eller är det något annat? Dessutom distar sången vid "tiiiiiiiiiiiiiiii-ii-iiiid" (första gången åtminstone). Eller så är mina lurar sönder. Detta borde vara en dynamisk låt, nu är den komprimerad som värsta poppen (detta var alltså inte en hyllning, utan tvärtom, en önskan om mindre masterkomprimering/limitering).

Eddi:
Hallå Karl long time no hear, för det var ju inte så länge sedan vi sågs :D
Nytt ljudkort och ny burk ställer allt på ända lite tror jag och hur ska man kunna kommentera utan att säga något om sången?
Skön låt kan jag väl inleda med då och som sagt på svenska kul. Jag tycker texten andas lite optimism emellanåt och det känns bra.

I början hör man några byggjobbare som slunkit in i studion, gitarren hörs inte alls nästan, pianot är dovt och mullrigt utan skärpa. Det mesta känns instängt och rörigt i de lägre registren framförallt. Om det sedan handlar om komprimering eller vad det nu kan vara vågar jag inte uttala mig om men jämfört med dina andra låtar så har något hänt är det ljudkortet som spökar månne. Jag är säker på att du hittar något luftigare och bättre balanserat (rösten distar lite på några ställen) så det ser jag fram emot.

Emulator:
Sångljudet är hemskt  :huh: OCh de första tre orden låter snubblande, så man har lixom hunnit bli besviken innan det ens börjat :(

Sen ordnar det sig. Bra text, och skitbra sång. Framförallt de mörkaste tonerna. Skitbra!

LIte klarare mix bakom sången vore inte fel helle, lite murrigt på något vis nu.

Härlig låt annars, välkommen tillbaka :)

karl:
tack alla...tar ett tag kanske att få ordning på grejorna  :unsure: men här kommer en ommixad version...

Tid ny mix

[mp3=200,20,0,center]http://www.karlmusic.se/tid2.mp3[/mp3]

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion