Forum > Demolåtar
Avslappnad Wernborg - Maybe Complete
Wernborg:
--- Citat från: Avslappnad skrivet 02.11.2009, 23:06:54 ---Och som genom ett under kom Wernborgs remix. Diggar den stenhårt! :)
Jättetack till Wernborg för att du lyfte låten och dessutom tog dig tid till att remixa. :) :wub:
--- Slut citat ---
Vet inte om remix egentligen är rätt ord. Hela ursprungsfilen är intakt och jag har adderat följande:
Trummor
Elbas
2 gitarrer (plus en slinga i början som jag glömde bort att jag tänkt ha som tema lite senare också.)
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 02.11.2009, 23:34:02 ---Lyssnar till senaste verren. Första biten fram till trummorna kommer in är riktigt skön att lyssna och varva ned till. Skulle kunna var fristående och mycket längre.
Den rytmiska delen låter tajt och kompetent, och tidvis lika fin i harmonierna. Körerna tycker jag lyfter låten och de ligger precis i nivå så att det inte stör att de är syntetiska.
Men det är några saker som jag tycker kunde göras annorlunda:
Partiet 130-170 känns som lite tråkigt i förhållande till det andra, säger inte lika mycket.
207-220 lite mysko tonkrockar med bas och gitarr
Slutet (från 273s) gillar jag minst i denna låt. Gitarren flippar ur och det känns om den mest bara staplar jazzmackor hela tiden.
Bra mix och ren och fin ljudbild, låter radio.
--- Slut citat ---
Jag håller med. Det finns mycket att göra annorlunda. Fast jag tror ärligt talat inte jag kommer göra mer av detta. Ett remixjam liksom. Slutet när Avslappnads musik tar slut och bara mina pålägg är kvar skulle iofs kunna tonas bort. Tack för feedback.
Harmonica mike:
Trådhuvudet :
Avslappnad/Wernborg - Maybe Complete
Tur att jag läste igeom tråden,annars hade jag missat Wernis jobb på denna...Fixa JAY..
Hur blev det då?
Ja när Steffo är i farten med sina magiska fingrar,så brukar det för det mesta bli alldeles utmärkt - så även denna gång.Grymt lirat överlag,skönt softigt stundtals.
En sån här låt skulle ha haft någon eller ett par sång delar för fulländning tycker jag,högst subjektiv reflektion dock.Som instrumentalare helt ok låt,med vass(gärna jazz/soul) sångerska hade det växt ett par snäpp till.
Gott jobbat boys.
Mike
egghuvud:
Jovars inte så illa. Lite för mycket improvisation för mig. Ahde önskat några yellowjackade unison patrtier som band ihop det eller gjorde det mer än en utflykt i harmonier. Vackra macker och ljudbilder dock. :)
Marruschkka:
Virrade mej ner till den sista länken..(hi hi..du och dina länkar!)..så den har jag lyssnat på nu.
Klart intressant ljudbild; lite spöklik och med munkkören lyfter det..men jag håller med föregående skriftställare om att din mörka röst..skulle kunna ligga där..som nån slags botten..på några ställen här och där..lite Aaaaaave Mariaaaaaaaaaaa..nåt sånt :P
Stoppa in en halstablett och sjung!! :D
Snyggt mixat förresten.
Bra collab mina herrar!
/Marre
equality:
Oj vad fint! Låter lite Oldfield men jazzigare och bättre! :ph34r: Körer, piano, gitarr - mycket snyggt. Gillar också hur basen pumpar på. Vilket co-lab! Lite snöpligt slut men gillar verkligen detta!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida