Forum > Färdiga produktioner

Hogge - "The Warsong"

<< < (10/14) > >>

hogge:

--- Citat från: mixuz skrivet 01.11.2009, 00:50:46 ---Jag har inga förslag men tänkte jag skulle tycka till  :) Refrängen är kul.. Rätt mycket punk över den. O gitarrsolot var häftigt
Bra låt, tycker jag!

--- Slut citat ---

Tack Mixuz.. Va kul att Du gillar låten, och även refrängen.. Själv är jag ju, som jag skrivit tidigare, lite tveksam till den. Men den får vara med ett tag till så kanske jag vänjer mig 
:huh:

Eddi:
Bra låt solot suveränt trodde det var du Hogge tills jag läste hur det var. Låten är väl inte klar riktigt väl? Konstigt slut i så fall.

hogge:
Tack Eko. Va jättekul.
Ja, tänk om man kunnat solo på det viset.. Peter är en ung pojk (23) som har spelat klassisk gitarr sedan 8-års åldern (om jag inte minns fel) och som, för inte alls länge sedan, konverterats till att också spela elgura.. Något han gör riktigt riktigt bra..
 :P

Låtens själva uppbyggnad är klar - för nu. Men sen ska den givetvis justeras.. Det kommer nog snart (och förhoppningsvis) in lite tips på sånt som kan göra låten bättre.. Jag förmodar att Du med konstigt slut menar mins sons "Bra pappa"!? Jag tyckte det var lite kul att han kom med som kontrast till allt elände, hehe..
Men om det ska få ligga kvar är osäkert.

brynte:
tycker du har fått till en bra refräng!

håller me om att solot e jäkligt... imponerande... å låter bra me (e ju inte riktigt alltid samma sak)!

hela låten e jäkligt bra tycker ja, men om ja ska komma me nåt som kanske skulle kunna göra den ännu bättre...

gillar inte riktigt de där partiet som kommer strax efter solot...
ja skulle nog föredra å plocka bort de helt tror ja!??

hmm... ganska häftigt ändå me ongen där på slutet... fast de känns ju lite... abrupt...

hogge:

--- Citat från: brynte skrivet 01.11.2009, 21:25:05 ---tycker du har fått till en bra refräng!

håller me om att solot e jäkligt... imponerande... å låter bra me (e ju inte riktigt alltid samma sak)!

hela låten e jäkligt bra tycker ja, men om ja ska komma me nåt som kanske skulle kunna göra den ännu bättre...

gillar inte riktigt de där partiet som kommer strax efter solot...
ja skulle nog föredra å plocka bort de helt tror ja!??

hmm... ganska häftigt ändå me ongen där på slutet... fast de känns ju lite... abrupt...

--- Slut citat ---

Fasen så kul, Brynte.. Tack som bara den..
Jag gillar partiet efter solot då det bryter av lite. Och vad gäller "ongen" (lite dialekt där tror jag?) :lol: så är jag inte övertygad om att det ska få vara kvar. Den ska ju, åtminstone refrängen, sjungas om så småningom så då åker det nog bort. Men det var lite kul då jag försöker lära min lilla 2-åring att han måste vara tyst när pappa ska yla, och det är han. Ända tills jag vänder mig om då kommer det alltid ett: "Bra pappa"..
 :P :lol:

För övrigt så tror jag att det kommer att bli engelsk text på denna efterhand..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion