Forum > Färdiga produktioner

Hogge - "The Warsong"

<< < (9/14) > >>

hogge:

--- Citat från: brynte skrivet 31.10.2009, 14:26:48 ---faan hogge

när ja låg i sängen å skulle sova i natt, blev ja plötsligt "attackerad" av den här låten...
ja som helst ville tänka på john blund, eller bäbä vita lamm, eller nåt liknande...

samma sak i morse när ja vakna...

antar att den jäkeln sätter sej på hjärnan;)
mycket märkligt, me tanke på att de brukar ju alltid va refränger som håller på å jäklas så där...

--- Slut citat ---

HAHA... Jösses va kul.. Vilken ära att kunna hålla Dig vaken med en av mina små visor! Vilken märklig känsla..  :lol:

Tack snälla.. Vilket oerhört roligt inlägg..

hogge:
Har nu lagt ut hela låten. Tyvärr får jag inte till någon refräng som jag är nöjd med  :(
Det som här presenteras är den första som spelades in och sen har jag försökt och försökt att få till nåt annat, men utan framgång..
Jag lägger ändå ut denna "slaskis" nu, trots att jag måste sjunga om den, eftersom halsen är förstörd efter allt gapande..

Återigen har Peter Ellström fått hoppa in och hjälpa till med gitarrsolot..

Som vanligt tar jag tacksamt emot förslag på förbättringar. Dock så kommer "kriget" i början att behållas.. I like that mucho! Men i övrigt är Ni välkomna!

[mp3=200,20,0,center]http://www.neldehof.se/music/Warsong.mp3[/mp3]

hogge:

--- Citat från: Kornstad skrivet 28.10.2009, 21:15:58 ---Pangandet i introt är liiiite för långt. Tona ner det lite tidigare så att det inte blir så grötigt in i låten.

--- Slut citat ---

Pangandet är nu nertonat. Tack. Det blev bättre!

hogge:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 29.10.2009, 00:06:11 ---Helikopter är ju nice. Men den skall panoreras från vänster till höger

--- Slut citat ---

Jag lyckades även med detta efter lite funderande.. Blev mycket mera nice. Det var så jag ville ha det från början, men visste inte hur man gjorde.. Men nu kan jag det med.. Tack för tipset!
 :lol:

mixuz:
Jag har inga förslag men tänkte jag skulle tycka till  :) Refrängen är kul.. Rätt mycket punk över den. O gitarrsolot var häftigt
Bra låt, tycker jag!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion