Forum > Färdiga produktioner
Hogge - "The Warsong"
jugas:
löftesrikt tycker jag...men alltså fattar du hur mycket du triggar förväntningarna på refrängen när du håller på så här...?? :lol:
för ett par dagar sedan när jag lyssnade på första versionen med långa introt, fick man ialla fall höra några sekunder av refrängen...den lät klart lovande det lilla som var...
ta inte i så du skiter på dig med att få till ref...gör det enkelt...punken var en oerhört välgörande reaktion mot all svulstig högprestationsmusik som var i omlopp...back to basic...glöm inte det!!!! :rolleyes:
apropå gitarren/sticket...tror problemet inte ligger så mycket i hastigheten...däremot känns det som att slingan ligger mot groovet så det blir en bromseffekt av den orsaken....samma här... gör det enkelt, spela med/på groovet så att guran är med o driver, liksom....då behövs ingen speedgura.... :)
hogge:
--- Citat från: jugas skrivet 29.10.2009, 12:49:44 ---löftesrikt tycker jag...men alltså fattar du hur mycket du triggar förväntningarna på refrängen när du håller på så här...?? :lol:
för ett par dagar sedan när jag lyssnade på första versionen med långa introt, fick man ialla fall höra några sekunder av refrängen...den lät klart lovande det lilla som var...
ta inte i så du skiter på dig med att få till ref...gör det enkelt...punken var en oerhört välgörande reaktion mot all svulstig högprestationsmusik som var i omlopp...back to basic...glöm inte det!!!! :rolleyes:
apropå gitarren/sticket...tror problemet inte ligger så mycket i hastigheten...däremot känns det som att slingan ligger mot groovet så det blir en bromseffekt av den orsaken....samma här... gör det enkelt, spela med/på groovet så att guran är med o driver, liksom....då behövs ingen speedgura.... :)
--- Slut citat ---
HAHA.. Tänkte inte på att jag skruvade upp förväntningarna.. Nu kommer ju alla att bli besvikna, oavsett vad jag hittar på :lol: :huh:
Det blir ofta såhär. Har jag gjort en hyfsad vers så får jag "kramp" för att refrängen MÅÅÅÅSTE bli ännu bättre.. Har jag gjort en bra låt, så... Ja, det tar ofta lång tid innan nästa kommer loss.
"Back to basic...glöm inte det"
Just det.. Så förlösande det där kändes. Tack. Naturligtvis.. Dom här två låtarna ("punk-låtarna") kom ju enkelt till mig och det var därför det kändes så kul.. Nu håller jag på att fastna och det är långt ifrån bra.. "Back To Basic.." Nu jäv...
:P
Jag ska pilla lite på solot. Men jag gillar såna där helt oväntade och "felaktiga" grejer.. Sen är jag tyvärr lite sämre på att åstadkomma dom.. Men som sagt. Nu ska jag försöka klämma refräng & solo här..
Tack snälla, snälla Jugas för att Du tog Dig tid (igen).. :D
Harmonica mike:
--- Citat från: hogge skrivet 29.10.2009, 00:23:16 ---
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 29.10.2009, 00:18:30 ---
--- Citat från: hogge skrivet 29.10.2009, 00:15:15 ---Trummor: EZ-soundet är uppblandat med AD-sound. Det kanske är därför?
--- Slut citat ---
Ja det var då det. Jag kände mig väldigt osäker då jag skrev, eftersom jag aldrig skrivit något gott om en ez-preset. Men jag räddades också denna gång från att hylla ez eftersom det var en blandning :).
--- Slut citat ---
:lol: :P :lol: :rolleyes:
HUMOR!
--- Slut citat ---
:lol:
Kul,skrattade gott..Men du Hogge,var är resten av låten? Hade du inte kommit längre?
Nåväl,det jag hann höra på lät inte alls dumt.Vet inte om det är mer eller mindre än förra gången jag var in och lyssnade..
Nåväl,dona lite till och hojta till i trådtoppen när du börjar få ordning på denna..Mixen är inte alls pjåkig så här långt,så det är bara att ösa in lite mer lir å sång.
Mike
hogge:
Tack Mike.. Jag har precis nynnat in något som kanske kan bli en refräng i min dotters mobil (hon har inspelningsfunktion) när vi var på ICA & storhandlade!
:rolleyes:
Dock är rösten helt slut efter att ha "punkat runt" med stämbanden i flera dagar... Men jag ska försöka sy ihop detta nu. Har förstått att det finns en skriande samling fans där ute som väntar med spänning!
:lol: :rolleyes:
flabb:
Hoj, jag tyckte inte riktigt helikopterljud o de där skriken och så (vilket upprepas) var så ballt, kunde lika gärna gå bort.
Trumljudet gillar jag inte, jag är glad att jag aldrig skaffat EZ, använd AD fullt ut vettja :)
Det var något prat i början som jag inte riktigt hörde.
Punk vet jag inte, mer 'protest' då.
Sången är ju grym, lite Lemmy B) och låtiden för övrigt, låter tungt o bra.
Solot var väl lite lamt, du kanske kan hamra på med lite bends o gnissel o lite yl? ^_^
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida