Forum > Färdiga produktioner

Hogge - "The Warsong"

<< < (6/14) > >>

hogge:

--- Citat från: Kornstad skrivet 28.10.2009, 21:15:58 ---Jag tror att det kommer bli bra det här.
Pangandet i introt är liiiite för långt. Tona ner det lite tidigare så att det inte blir så grötigt in i låten.

Vad snopen jag blev!!  Tittade inte på spelaren utan njöt av en skön vers, gött sound ocg härlig sångröst. Låten byggs upp i andra halvan, refrängen närmar sig, närmar sig och.....???   Den dog? Blev det ngt fel? Kollade på spelaren och insåg den hemska sanningen. Låten ÄR ju så kort!!!

Ser med spänning fram emot mer!      B)

Andréas

--- Slut citat ---

Tack Andreas! Blev både glad & road av Ditt svar!  :lol:
Va härligt att Du gillar låten.. Tyvärr så sliter jag som ett djur (just nu) med refrängen, men får inte till något kul.. Jag gillar versen såpass mycket att jag vill att refrängen ska bli lite av kronan på verket, men det vill sig inte.. 
:huh:
Nåja. Förhoppningsvis släpper det snart..

tsmalmbe:
Helikopter är ju nice. Men den skall panoreras från vänster till höger, inte vara utpanorerad som en psykoakustisk effekt. Så omtagning där. Sounden är bra, och för första gången kan jag nästan säga att ez-soundet passar in i en låt.

Och sen kan jag tyvärr inte kommentera mer, för det tog slut. Abrupt. Prutt sa det bara.

hogge:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 29.10.2009, 00:06:11 ---Helikopter är ju nice. Men den skall panoreras från vänster till höger, inte vara utpanorerad som en psykoakustisk effekt. Så omtagning där. Sounden är bra, och för första gången kan jag nästan säga att ez-soundet passar in i en låt.

Och sen kan jag tyvärr inte kommentera mer, för det tog slut. Abrupt. Prutt sa det bara.

--- Slut citat ---

Sa det prutt verkligen  :lol:
Men det kommer förhoppningsvis en fortsättning inom kort?!?

Helikopter: Din idé är kanon, men jag vet inte hur man gör en sån snygg panorering som Du nämnde? Men minns jag rätt så är en HKP panorerad lite till vänster och en annan lite till höger? Men oavsett vad jag gjort så är Ditt förslag bättre..

Trummor: EZ-soundet är uppblandat med AD-sound. Det kanske är därför?

Tack för att Du tar Dig tid.

tsmalmbe:

--- Citat från: hogge skrivet 29.10.2009, 00:15:15 ---Trummor: EZ-soundet är uppblandat med AD-sound. Det kanske är därför?

--- Slut citat ---

Ja det var då det. Jag kände mig väldigt osäker då jag skrev, eftersom jag aldrig skrivit något gott om en ez-preset. Men jag räddades också denna gång från att hylla ez eftersom det var en blandning :).

hogge:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 29.10.2009, 00:18:30 ---
--- Citat från: hogge skrivet 29.10.2009, 00:15:15 ---Trummor: EZ-soundet är uppblandat med AD-sound. Det kanske är därför?

--- Slut citat ---

Ja det var då det. Jag kände mig väldigt osäker då jag skrev, eftersom jag aldrig skrivit något gott om en ez-preset. Men jag räddades också denna gång från att hylla ez eftersom det var en blandning :).

--- Slut citat ---

:lol: :P :lol: :rolleyes:
HUMOR!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion