Låter amerikansk collegeserie om gitarren. Men jag tror jag gillar det 
bra rockdänga med fantastiskt stark refräng, det hörs att gamle jazzgubben har kul, och den är befriad från för många ackord med konstiga tecken och siffror runt.
Jag skulle gärna se att kören kommer igen i nåt mantra under slutsolen
genom dig o mig o dig o mig o dig o mig o dig o mig
eller vaknar upp och vaknar up och vaknar......
nåt sånt.
Sen är sången för nasal. jobba där.

SLutbetyget är ändå att det är en riktigt bra låt, och otrolig stark refräng!
Beverly Hills

Jofan. Det var roligt detta. Kul att det gick fram. Ska prova ditt msn-tips angående öronproppar i näsan.

Låter som något ifrån svunna tider.
Ett rockband på besök i en riktig studio då 70-tal går över till 80-tal. Influenserna är många, bluesen via Stones, men de påverkas av tidens ljudideal, med Uggla och Ledin i spetsen. Låten satte de skapligt, men studiotiden gick så fort så pengarna räckte bara till råmix.
Ursäkta, jag råkade drömma lite.
Det kanske bara är en råmix som man inte skall analysera sönder, men det låter primitivt. Basen på tok för låg och baskaggen lite hög. Inte mycket kompressor. Gitarrerna lite för tätt ihop och lite för lika i sound. Sången lite näsig och smal i frekvensomfånget. Låter torrt, som en replokalsinspelning. Trummorna låter väldigt akustiskt, och naturligt spelade.
Låten fastnade inte riktigt, men jag noterade bra körer och ett snyggt break vid 137s, gillas! 
Kan bara hålla med angående referenserna. Mix ja. Det är helt omixat än så länge, typ. Ska väl dra ner alla reglar och börja om när den är klar sedan.Baskaggen ska ner och basgitarren upp. Noterat.
Tjou W!
Skrev redan inlägget och så bara försvann det.... 
Men vi tar det igen kort o gott.
Gillar detta o blev på gott humör fast klockan e va som helst.
Svänger som bara den, mycket alá Status Quo som är en a mina favven.
Bra arrat och intressanta harmonier o goda stämmor, fast stämkören kunde kanske öva lite mer.
Mixen kunde du fixa lite bredare, allt ligger nu väldigt packat i centrum. Trummorna e bra men baskaggen ska ner nivåmässigt eller kanske bara skära lite av nedre registret. Och basen saknar väldigt, så upp med den.
Gurariffen sitter schmäck och hela låten fastnar även så här arla morronkvist.
Bra jobbat W! Nu kan du väcka fru W och berätta att låten e klar! 
h. johan
Omixat som sagt. Ska sprida ut instrumenten sedan.
Kul att det svänger.
Ser man på.. Fler som vill återuppleva svunna tider 
Detta låter Noice tycker jag.. Dock med högre kvalitet på sång och instrument.. Kul låt. Tillbaka till 80-talet med raketfart..
Noice var ju favoriter när det begav sig. Det stod ju mellan dom och Gyllene Tider. Så här i efterhand var det väl dom senare som höll i längden.
Jag gillade båda. Fast Gyllene Tider mest i smyg. Skönt att du tycker det låter bättre än Noice som ju kunde vara ganska bedrövliga faktiskt.
Joho ba Wernis!
Skön rock dänga som försökte smita från första sidan,fångade upp den i sista stund 
Det låter bra förutom baskaggen som du kan dra ned lite,den sparkar rätt hårt en bra bit från monitorerna..Annars klagar jag inte på nåt utan konstaterar,Steffo rockar igen.
Irland..da da dum dum - di dum - dedilidi da dum dedilidit..Lite önsketänkande det här,men känns inte helt orealistiskt med tanke på dina speleri kunskaper 
Mike
Tack för bumpen. Baskaggen igen ja.
Irland nästa!
(Kanske)Tycker det känns lite Winnerbäck med hovet det här och det är från mig ett stort plus i kanten eftersom att jag gillar hans låtar väldigt mycket.
Riktigt bra refräng som sätter sig lätt måste jag säga, fartfylld och catchig.
En solklar hit en fin dag som denna:)
Måset lära mig att göra sånna refrängen asså. Fan va bra den är rent ut sagt! (INne på min andra lyssning nu)
Tack som f-n. Winnerbäck. Där ser man.

Fullt ös men inte medvetslös!
Som andra påpekat rätt mycket 70-80-tal, kanske mer det senare. Har sagt det förut, att dina låter mycket så. Just det här kompakta, lite hoptryckta ljudet ("vi försökte pressa in 16 kanal på en 8:a kanalsbandare")
Dels har det väl med själva låten att göra men framför allt soundet. Fattar inte hur du får fram det? Är det dina inspelningsgrejor som gör det eller vill du medvetet återskapa det soundet genom att noga lyssna på den tidens musik?
Och visst, baskaggen är kanske för hög i en viss frekvens, saknar tydlighet (jämfört med virveln), ska skäras nånstans längst ned tror jag.
Snygg stämsång, speciellt på nåt ställe där det "skär sig".
Ja du. Om jag visste varför det låter som det gör. Det är inget sound jag egentligen eftersträvar, utan det bara blir så. Jag brukar gå loss ganska ordentligt på kompressorn. Jag kör med Kjaerhus Compressor på i stort sett allt. Det kan ju vara den som gör att det låter dålig gammal rullbandare. Jag kan slänga upp en mix utan kompressorer så kan vi jämföra. Just i denna låten är det ganska mycket som slåss om uppmärksamheten. Fast inte så mycket att det borde vara några problem. I refrängerna låter iofs allting samtidigt.
2 kompgitarrer
sologitarr
Orgel
"Jump"-synt
Elbas
Sång
3-4 körer
Trummor
Jag spelar in sång med en Studio Project B1 genom M-Audio 1814 Firewire ljudkort. Inga konstigheter tycker jag?
Gitarren och basen spelas in genom mjukisar.
Tack så mycket för feedback och kommentarer.