Forum > Demolåtar
Ny mix 091108
Wernborg:
Förlåt.
Väldigt ouppmärksamt av mig att glömma bort alla fina kommentarer.
Kul att så många skriver.
--- Citat från: Avslappnad skrivet 28.10.2009, 19:57:11 ---Bra drag, snyggt spelat! :) Men det påminner mig likväl om 80-talet och Magnum Bonum, vilket inte egentligen är annat än skön nostalgi. ;)
--- Slut citat ---
Tack. Magnum Bonum var inte igår... :)
--- Citat från: Lyxvarianten skrivet 28.10.2009, 20:02:22 ---Tycker fortfarande soundet är de samma, men nu hör man sången och instrumenten bättre:)
Så det här tycker jag var till låtens fördel.
En riktigt bra låt!
--- Slut citat ---
Javisst är soundet detsamma. Kul att du tycker den nya mixen funkade.
--- Citat från: Clemens skrivet 28.10.2009, 20:47:50 ---Javisst! Härligt positiv energi i denna, riktigt bra gitarrslinga ( melodi ) som sätter sig där den skall :) Tycker det låter bra om mix, sång och spel..kanoners! :) /C
--- Slut citat ---
Tack så mycket.
--- Citat från: Kornstad skrivet 28.10.2009, 21:05:03 ---Skitbra! Nostalgivibbar så det står härliga till!
Gillar soundet skarpt och har väl inte så mycket mer att tillägga än det som redan sagts.
Kanske att solot kunde höjas en aning för att komma fram lite bättre. Riktigt skönt lir, så man vill gärna höra det ordentligt. ;)
Andréas
--- Slut citat ---
Jag håller med om att solot bör komma fram lite. Tack för feedback.
--- Citat från: MaxB skrivet 28.10.2009, 21:44:26 ---Hur var det nu man inte skulle skriva? Jo, just ja...
Det här är inte sånt jag normalt lyssnar på eller ens diggade då det begav sig...
men jag gillar drivet och den positiva känslan från sången och spelet från alla instrument. Det är drivet och liret, som sprider glädje. Det är det som ger mig något här. Lyssnar på ver2.
--- Slut citat ---
Kul att det gav dig något fast det var fel stil.
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 29.10.2009, 00:03:28 ---92010 :) :)
Riktigt nice svensk tonårspop. Ljudbilden är mystisk dock, mest mono, förutom gitarrenra som dansar i det stereofoniska. Basen är vid 200, men ingen annanstans sedan. Tomt i botten, grumligt i mitten.
Produktionen är 9/10.
--- Slut citat ---
Här hänger jag inte med riktigt. Mono? Gitarrerna är i stereo. Det är vi överens om. Men sången då? Jag har gjort ungefär samma som med gitarrerna. Lead i mitten och spridit ut körerna. Synt och orgel är något utpanonerade också. Hur ska jag göra för att få det mer stereo?
Kan hålla med om basen. Ska testa ett annat sound på den vid tillfälle.
--- Citat från: cykeln skrivet 30.10.2009, 18:28:50 ---Fy fan vilket snyggt ös!
Melodiös svensk pop - lite Winnerbäck-stuk på musiken , texten mer Freestyle - fast bättre
En konsertvältare - alla sjunger med och hoppar
D-ligt orättvist med folk som bara spottar ur sig glimrande solon ;)
Jimmy Jansson skulle kunna göra come-back med denna!
--- Slut citat ---
Haha. Skön kommentar. Ja, när jag själv skriver texter så är det mest ord som ska låta bra. Har inga större litterära ambitioner med låttexter tyvärr. Har verkligen tränat i många år, men texterna blir inte särskilt spännande. Har du Jimmys telefonnummer? :)
--- Citat från: brynte skrivet 30.10.2009, 19:00:52 ---har inte läst tidigare inlägg!
jäkligt bra låt de här!:)
de där gitarrriffet sätter sej direkt å körerna i refrängerna e rejält feta å goa:)
bra mix me (har dock bara lyssnat i halvtaskiga lurar)!
har bara lyssnat 1 gång (måste dra), men de enda ja kommer på å "gnälla" lite på e väl att gitarrsolot nånstans i mitten kändes lite långt å slutackordet... gjorde lite... ont...;)
--- Slut citat ---
tack så väldans.
Slutackordet ja. Hmm. Solot var lite halvhjärtat mest för att få ett solo på låten så uppmärksamheten var inte på topp. Mer - hoppsan där var låten slut. Tanken är att jag ska spela in det igen. Nu när jag lyssnat några gånger på det så tror jag att jag ska "ta ut" solot till stora delar. Hoppas ontet har gått över. Tack för kommentar.
--- Citat från: mahan skrivet 31.10.2009, 03:06:35 ---Drog denna genom lyssingsapparaten igen, fortfarande en tjou o stepp fylld låt!
Foten hålls int stilla
mitt whisky glas ha trilla
när we lyssnar på Wernis alstäääääär!
h. johan
Och förresten: GRATTIS PÅ BEMÄRKELSEDAN! :)
--- Slut citat ---
Åhå. Tack så mycket. :)
Dividend:
Jomen, låter ju glatt och trevligt.
HAr inte så mycket vettigt att säga, men solot på slutet får du gärna ta och sätta bättre ;)
Wernborg:
--- Citat från: Dividend skrivet 08.11.2009, 11:01:30 ---Jomen, låter ju glatt och trevligt.
HAr inte så mycket vettigt att säga, men solot på slutet får du gärna ta och sätta bättre ;)
--- Slut citat ---
Tack. Nytt solo i ver 3 där följande har hänt:
* Tjockat till basen i förhoppning att fylla bättre.
* Nytt gitarrsolo. Testat Free Amp 3. Hyfsat trevlig plugg faktiskt.
* Sänk volymen på crashcymbalerna.
* Vridit isär synten och orgel ytterligare.
Längst upp i tråden finns ver3 att lyssna till.
asti:
Bra drag och fin live-känsla! Jag tänker nog mer på Magnus Lindberg än Winnerbäck och Lundell när jag hör det här!
Tycker att basen är för dominerande i version 3, den förtar en del av det övriga! Sänk den en aning!
Rösten i versen är lite för nasal, som någon annan uttryckte det, däremot är stämmorna/kören i refrängen kanon!
Jag skulle nog också vilja ha upp nivån på sologitarren en aning! Bättre slut i version 3!
Gillar låten! Spelglädje och bra utfört!
/Asti
Kornstad:
Det låter riktigt bra nu faktiskt!
Man kan ju inte annat än att bli glad av detta. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida