Forum > Demolåtar

Ny mix 091108

<< < (3/6) > >>

Wernborg:

--- Citat från: Eko skrivet 27.10.2009, 20:51:32 ---Allt som kan sägas har redan sagts - utom att jag vaknade till den här i morse - jag och ciggen och det blev för mycket för oss båda - ska det bli en sån här stressig dag tänkte jag  :ph34r: Nu i mer vaket tillstånd låter det som en riktig rockösare Winnerbäck och till o med Ulf Lundell tolkade jag in i det här - snyggt ös - ser fram emot nästa werzion.

--- Slut citat ---
Haha. Hur gick resten av dagen?

Helt ny mix längst upp i tråden. Började med att dra ner alla reglar och ta bort alla effekter och la bara tillbaka det som verkligen behövdes. Försiktig kompressor på sångbussen och gitarrbussen. Har skurit ordentligt i botten på dessa två bussar också.

På mastern ligger Kjaerhus kompressor och limiter med fabriksinställningarna för mastering.

Mindre trångt och mindre åttiotal?

Avslappnad:
Bra drag, snyggt spelat! :) Men det påminner mig likväl om 80-talet och Magnum Bonum, vilket inte egentligen är annat än skön nostalgi. ;)

Lyxvarianten:
Tycker fortfarande soundet är de samma, men nu hör man sången och instrumenten bättre:)
Så det här tycker jag var till låtens fördel.
En riktigt bra låt!

Clemens:
Javisst! Härligt positiv energi i denna, riktigt bra gitarrslinga ( melodi ) som sätter sig där den skall  :) Tycker det låter bra om mix, sång och spel..kanoners!  :) /C

Kornstad:
Skitbra!  Nostalgivibbar så det står härliga till!   
Gillar soundet skarpt och har väl inte så mycket mer att tillägga än det som redan sagts.
Kanske att solot kunde höjas en aning för att komma fram lite bättre. Riktigt skönt lir, så man vill gärna höra det ordentligt.  ;)

Andréas

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion