423 lyssningar senare..
Jag tycker du har fått ihop en riktigt skön dänga här JT som diggas hårt av min halv/äkta hälft,och det är inte ofta kan jag lova
Mixen: Perfekt!
Upplägget/disponeringen av låten: Perfekt!
Texten:
Ja utan Bikens hjälp hade jag tragglat än..
Super eloge där till Stefan,när jag läste din text föll allt på plats
Synd bara att jag inte lyckades "knöka" in reffen..Hela sträckan med marimbaliret lyckades jag sy ihop med dina två verser.Möjligen skulle man kunna modifiera arret lite efter det för att få in text reffen..men det är inte nödvändigt - det håller lätt så här.
Basgången:
Marimban gjorde basgången självklar.Finns spel fel för den skarp örade,fel och fel..Jag släpar lite på två toner
Vill du putsa lite till JT,muta basliret ända fram till "With the wounds of a dark black vail".
De tre första bastonerna som går på "With the wounds.." skulle vara perfekt för intensitets höjning/basinträde i låten och sedan vidare till the end..Dels kommer marimban till sin rätt,och det skulle göra effekten med den fina texten just där större rättvisa.Det är ju inga extra vaganser i basliret utan bara ett stadigt tight lir,nog så mycket nu tycker jag efter 423 lyssningar
En liten justering där under introt på min sång,och det lyfter lite till..
Sången:
Ja jag körde på känsla och missade lite..Min norrländska dialekt skiner igenom på nåt ord typ Moaving istf movin´..Däremot vägrar jag omtag,vi bor ju i Sverige.
Ville bara poängtera det innan nån hugger på det
Summa sumarum:
Kanon!
Stort tack för att jag fick vara med och mega tacket går till Biken som klarade skivan åt mig med hjälp av den fina texten.
Nu är vi ju tre som kan bumpa,så vi får väl turas om då boys
Mike