Forum > Färdiga produktioner

MaxB - The Queen - Tema Pink Floyd

<< < (11/17) > >>

Jonte:
Jag ställer mig också  i hyllningskören - bra jobbat Max!

/Jonte

asti:
Det här låter j-t bra! Jag var en stor fan av Pink Floyd och stendiggade Dark side of the moon och Wish you were here, speciellt låten Shine on you crazy diamond, som jag kan höra hur många gånger som helst! Introt där med det makalösa gitarrsoundet och lite längre in den suveräna körsången är ju något alldeles extra!
Tycker du får till ett sound som låter väldigt mycket Pink Floyd! Är det något man saknar, så är det just gitarrsoundet och till viss del körsången!
Men din sång är av bra klass, kan gärna höjas en aning! Jättesnyggt arr och mix! Skitbra!
/Asti

Tokai:
Har inte hört det här förut men blev verkligen förbluffad över hur likt PF det lät! Snyggt jobbat!
Jag vet att du tidigare skrivit om viljan att göra nåt PK liknande, förslag till sound, å så.
Det jag tycker saknas här är att sången borde kanske komma upp och vara lite mer bestämd.
Sen är väl själva melodin och ackorden lite för mycket snott från PK:s arsenal, väl?
En rigtig gura (för den låter samplad?) vore kanske nåt

MaxB:

--- Citat från: Tokai skrivet 13.11.2009, 20:17:58 ---Jag vet att du tidigare skrivit om viljan att göra nåt PK liknande, förslag till sound, å så.
Det jag tycker saknas här är att sången borde kanske komma upp och vara lite mer bestämd.
Sen är väl själva melodin och ackorden lite för mycket snott från PK:s arsenal, väl?
En rigtig gura (för den låter samplad?) vore kanske nåt

--- Slut citat ---

Dags för ett avslöjande:

Innan jag prestenerade min låt "The Queen", som jag skrev på 1980-talet, tänkte jag: "Hur gör jag då jag presenterar min gamla låt?" Hmm, om jag börjar med ett resonemang kring Pink Floyds sound (eftersom min låt i uppbyggnaden med Em och Cmaj onekligen påminner mycket om deras material). Det får kanske flera att vilja lyssna, kommentera och hjälpa mig på vägen med bra tips.

Sången har jag svårt att få attityd på, har medvetet skruvat ner den och kör istället med flera stämmor, efter tips på KR. 

Det du skriver om "en riktig gura (för den låter samplad?)" gillar jag.
Vilken gura menar du, komp, slide, fills eller annat?

martinm:
Låter riktigt bra. Någon falsettsång som stack ut lite men det är inte mycket att klaga på i sammanhanget.
 :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion