Den här försvann väl fort. Lyssnar fortfarande på Wish you were here ibland och den låten passade bra innan John Blund.
Det som jag tycker är en sak som utmärker PF:s musik är att de har förmågan att ligga och mala på ett enda ackord och när sedan ackordbytet kommer är det så länge väntat att det låter som om man flyger över Death Valley, hisnande m a o. Detta är bra, kraftfull PF-tribute. Otroligt hantverk, välspelat och VÄLPRODDAT så in i bängen. Hoppar verkligen till för åskan, hur realistiskt som helst. Sorgset mys-rys utan hopp på ett som bara PF kan låta. Detta har du fått till och det är lika imponerande som Nads och Bonomicis Genesisprojekt. Kommer att somna gott efter några genomlyssningar nu. Tack!
Ja hoppsan, jag glömde visst bort den. Har nu flyttats till färdiga demon.
Tack för underbara kommentarer och jämförelser. Ja, det är mycket i låten jag gillar och i den här versionen sitter mycket på rätt plats. Åskan fungerar då den börjar där uppe, utanför ljudbilden, till höger. Snart låter den så högt den kan (tror man) men då regnet kommer låter åskan ännu närmare, ännu mer utan att för den skull spräcka mina hörlurar, trots hög volym.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_TheQueen_ver06.mp3[/mp3]
Två funderingar jag haft men struntar i nu.
Skulle egentligen volympedalgitarren i början komma in liiiite senare...
Skulle kyrkklockorna vara exakt på takten? Jag la avsiktligt sista klockslagen lite efter takt för så blir det då klockorna slutar slå, tar lite längre tid innan kloppen träffar sidan av klockan.
Tidigare versionerÅr 2000 ungefär
[mp3=200,20,0,left]http://boom.shivas.se/music/MaxB_TheQueen_2000.mp3[/mp3]
2004 års version på svenska med bandet Hetluft
[mp3=200,20,0,left]http://boom.shivas.se/music/Hetluft_EnGangDrottning_2004.mp3[/mp3]