Forum > Färdiga produktioner
MaxB - The Queen - Tema Pink Floyd
cykeln:
Ljudet är ju topp!
Gillar gitarrer, bas och även trummorna låter bra
Sången, som flera pekat på, når inte upp till den nivån, särskilt inte i reffarna - som ju också är svåra med sin falsett
"Tyvärr" är ju sången det man lyssnar till så det är viktigt att du jobbar upp den
Låter PF i mina öron - harmonimässigt, ljudbild - kan inte deras katalog för att bedöma om den är ripp av någon låt.
J-ligt bra gjort!
spacetrucker:
Fy för den lede va bra :D
Intressans iofs att låten heter The Queen för trots att detta i övrigt låter 100% Pink Floyd så låter din sång lite Brian May tycker jag och det är inte dåligt det heller.
Det viktigaste har nog sagts om denna låt redan och jag är helt förstummad så inget mer om det.
Nu skall jag lyssna på låten igen....
Space
Kon-Trollet:
skitbra maxen ! B)
minus - som pepåkats, sången - gör fem kör-pålägg en meter ifrån micken i två stämmor i stället, så blir det inte så 'in your face' av sjunget...
trummorna tycker jag är helt okej för en gångs skull, laidback å inte så statiskt bankigt som annars.
du spelar grym sologura när du vill, lyft fram den ett par ggr i riktig David Gilmour-anda med feta långsamma smäktande toner, så har du en riktig 'tribute' som t o m Roger Waters skulle gilla ! :)
max92:
väntar bara på att höra: so welcome, welcoooome. To the machine!
Riktigt bra. Intsämmer med kommentarer om sången lite för mycke in your face på den. Fadeout känns ju annars rätt mycket floyd tycker jag. På me lite vind som inte fadar och sen över i nästa låt så är det ju wish you were here (skivan) i ett nötskal.
in me minimoog-alike-solo på introt ala shine on part 6-9.
MaxB:
--- Citat från: ydderF skrivet 26.10.2009, 01:35:16 ---Varför lagar du inte en egen låt med dessa ljud? ;)
Problemet för mig är att du har "nästan" kopierat sång melodi och akkord från Floyd.
Textmessigt så ville jag ha tatt bort my dear/oh dear.. Kjänns lite onödigt..
Ett lite hint til framtiden: Ska man kopiera, så borde man kopiera nåt som inte är så känd. ;)
--- Slut citat ---
Jag har kopierat mig själv i min egen låt från 1980-talet och jag var inte känd då heller B). Och jag använde redan då på 1980-talet ackorden Em och Cmaj (kanske dessa och melodistämman är influerade av Pink Floyd). Som kuriosa kommer här två tidigare versioner av låten:
År 2000 ungefär
[mp3=200,20,0,left]http://boom.shivas.se/music/MaxB_TheQueen_2000.mp3[/mp3]
2004 års version på svenska med bandet Hetluft
[mp3=200,20,0,left]http://boom.shivas.se/music/Hetluft_EnGangDrottning_2004.mp3[/mp3]
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida