Forum > Demolåtar
Cykeln - Ur hjärtats gråtbok (EAK nr 7)
cykeln:
Emulator
Om jag ändå hade en studio - det man hörde förut var det fullbelamrade arbetsrummet där en Imac också är belägen.
Kul att det blivit bättre på den fronten! (tack HM).
För mej är melodin själva låten i låten, bullen i bullen , guldet i guldet - allt annat är påhäng - så tack för det!
Kan hålla med om instrumenteringen - och visst vore det trevligt med en David att tillgå!
Sänka stråkar - ok
Tack för lyssning och synpunkter!
Wernborg
Kul att du lyssnar och kommenterar trots att genren inte är din påse.
... som vilken klassiker som helst ... jo, jag tackar jag! :D
Du kan ha rätt i fråga om flöjtpartiet - tar fram sågen för kapning
Kul att soundet gillas - går det att peka på vad det är? För att kunna återskapa.
Sänka sången -nu när jag äntligen hitat rätt håll på micken :D - jorå, mixat i lurar så du kan ha rätt
Tack för lyssnig och kommentarer
martinm
Kul att melodin passar
Bredda lite - hmm... ska kolla - det är inte spec många instrument att bredda med
Tack för lyssning och komments
cykeln:
--- Citat från: asti skrivet 25.10.2009, 15:48:05 ---Ett försök till lite strukturerad rec/kritik:
Plus: Sången, flöjten, gitarrplocket, ljudbilden allmänt, arrangemanget
Minus: Lite vassa s-ljud, stränggnissel, mixen lite för hoptryckt i mitten,
lite konventionell melodi
/Asti
--- Slut citat ---
Sorry, du slank visst emellan här.
Är tydligen inte riktigt hemma än med s-ljuden - dessern är lite svår att greppa tycker jag.
och mixen igen - ok - ska se hur jag kan bredda.
Stränggnissel ... är nog att jag inte spelar bättre än så .. skärpning
konventionell melodi ... låter ju lite trist - det är ju den som är det (enda) viktiga :(
Tack för lyssning och synpunkter!
spacetrucker:
Tjo :)
Har inte skrivit nåt på ett tag nu, har just flyttat och fått studion och datorn uppackade igen, najs to be back :lol:
Är inte väldigt insatt i svenska visor, för mig är det lika med Evert Taube och Cornelis. Så mycket vet jag alltså om visor i sverige :mellow:
Denna lät lika bra som vilken som helst tycker jag. Om jag hörde denhär på radio och nån sa att "dethär är en känd svensk vissångare" så hade jag trott på detta. Inget som störde utom att den kanske (i mitt tycke) är lite lång som de flesta visor (i mitt tycke, igen) är. Nån nämnde att flöjtpartiet var för lång men det störde mig däremot inte alls.
Space
morgonte:
Mycket fint! Jag gillar melodin - konventionell, men den fångar känslan och rytmen i texten på ett bra sätt och den sätter sig fort i minnet, precis som en bra visa ska göra. Du sjunger och fraserar bra också, och spelar gitarr mycket njutbart! Jag gillar verkligen den här låten :wub:, och därför tar jag fram sågen nu <_<... Hade jag inte tyckt om sången så mycket skulle jag förmodligen inte brytt mig om det. ;)
Stråkarna - håller inte måttet, tyvärr. Du har ett försök till ett stråkarr, men det är för lite melodi i stämmorna! Om du får till en stark "motmelodi" till sången kan du lägga den i stråkarna, men som det nu är blir låten bättre utan stråk.
Flöjten funkar däremot, även om den också skulle må bra av att få spela lite stämma i verserna och inte bara dubblera melodin. Men tänk på att en flöjtist måste andas mellan fraserna. Som den låter nu måste den tänkta flöjtisten ha lungor i elefantstorlek... :P
Och så det svåraste att ha synpunkter på : sången. Visserligen tänker jag snarare använda nagelfilen än sågen, men sången ligger så nära ens person ändå. Jag gillar din sångstil, och tycker ditt speciella knarr passar väldigt bra till visgenren, men skulle ändå önska mig något lite mindre frekvent knarr. Det blir en aning för mycket av det goda för mig helt enkelt. Andra tycker säkert tvärtom...
Så, hoppas det här inte gav för negativt intryck, för som sagt gillar jag verkligen låten och jag ser fram emot att höra den i färdigt skick! :)
cykeln:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 25.10.2009, 16:22:40 ---Tjo :)
Har inte skrivit nåt på ett tag nu, har just flyttat och fått studion och datorn uppackade igen, najs to be back :lol:
Är inte väldigt insatt i svenska visor, för mig är det lika med Evert Taube och Cornelis. Så mycket vet jag alltså om visor i sverige :mellow:
Denna lät lika bra som vilken som helst tycker jag. Om jag hörde denhär på radio och nån sa att "dethär är en känd svensk vissångare" så hade jag trott på detta. Inget som störde utom att den kanske (i mitt tycke) är lite lång som de flesta visor (i mitt tycke, igen) är. Nån nämnde att flöjtpartiet var för lång men det störde mig däremot inte alls.
Space
--- Slut citat ---
Det är väl bra att veta så pass! - vad vet jag om finska visor - nada - jo En spjutkastares visor och "Höstvisa" :ph34r:
Lika bra som vilken som helst tar jag som positivt - tack! Då skulle man kanske kunna kalla sig "skulle kunna vara en känd vissångar" :D
Ja eftersom det är en nobelpristagare som står för texten så återstår flöjtpartiet att korta - ska kolla
Tack för lyssning och kommentarer!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida