Forum > Demolåtar
Cykeln - Ur hjärtats gråtbok (EAK nr 7)
Eddi:
Oj vad alla var duktiga på konstruktiv kritik nu då helt plötslig :o
Tänkte bara säga att den var bra (ryggdunk) Och att ännu ingen har nämnt att det låter ju precis som den här..... För det gör det inte tycker du har hittat en helt egen melodi och harmonier här även om den kanske låter konventionell. Håller med om att tvärflöjten har fått ett lite för långt stycke och att flöjtisten lirar lite för bra, håller också med om att Pizzicatton inte riktigt passar in - i övrigt bara ett leende härifrån :D
mahan:
Tjou Velocipeden!
Du e nog en duktig vismakare, sången tolkar du på ett mycket härligt o mjukt sätt och dessutom har du en skön röst till denna genre. Visan kunde få ett lite mer slipat komp, acken har fått en väldigt sträng kompressor runt nacken, släpp lite på den så att inte ploppar ut framför sången. Och ett litet reverb på slutmixen kunde lyfta ut denna visa på en grönskande sommaråker.
Snyggt jobbat, :)
h. johan
cykeln:
jugas
"Tidlös, Birger Sjöberg, symbios och trivselfaktor" låter positivt i mina öron! Tack
Flöjten noterad - tack för uppmärksamheten på tremolot!
Plinka
Tack för det - uppskattas!
Lite mycket ess ja - har inte lärt mig riktigt än hur jag ska parera dessa - tack för påpekande
Rattlesnake
Härligt att du tycker det - "inte kan göras bättre.." - Tack :wub:
Mindre kompressor - jag är urkass på detta - förstår den inte och vet inte hur jag ska ställa in för att det ska bli bra
ska kolla på döendet
pizzen ska ses över - hoppas på riktig fiol här.
Jo jag tror nog att det går att variera mellan med och utan vibrato - det är bara jag som är lat
Ska se över sista akordet
Tack så mycket för alla påpekanden - Guld!
Eko
Det där att det är en helt egen melodi som ändå låter konventionell är för mej det högsta betyg man kan få - TAck som f-n :wub:
Flöjten och pizzan noterad
Kul med leenden!
mahan
Tack för det!
Där kom kompressorn igen och nu på guran! Jag försåtr som sagt inte mycket av den tingesten - men ska kolla om jag hittar någon knapp. Jag tror att jag la ett litet reverb på den - kanske blev för litet?
morgonte:
Nu har jag grunnat för länge på det här; måste fråga och se om nån kan reda ut det. :wacko:
EAK skriver i andra raden "Var det bloden allen, som var hetsig och röd?" Cykeln sjunger "blodet". Hur det än är går det inte ihop språkligt. Blodet ska vara hetsigt och rött, inte röd! Bloden (i pluralis) borde följas av allena, inte allen, dessutom borde bloden vara hetsiga och röda!
Jag kan ju inte anklaga Erik Axel Karlfeldt för att skriva dålig svenska :o, så det måste vara något jag missat... :unsure:
Eddi:
Precis det studsade jag på också och undrade varför Stefan svalde a:et i allena men så resonerade jag som så med mig själv att den där EAK han visste nog - han fick väl nobelpriset också....?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida