Kontrollrummet

Gibson Explorer

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Hej på Er..
Jag har ju alltid tyckt att Stratocaster varit det sexigaste i gitarrväg, och så tycker jag fortfarande. Men sedan jag såg The Edge i U2 spela på sin vita Explorer 1983 (tror jag det var?) så har den gitarren kommit på en god andraplats. Har dock aldrig ägt någon. En kort tid hade jag en Ibanez Destroyer (som beskrivits i en annan tråd).

Hur som helst. Nu har jag, efter stor vånda, köpt en i USA. En 83:a som i alla fall ser bra ut på bild, men vet egentligen inte så mycket mer än så om gitarren, eller modellen för den delen...

För att utreda om jag gjort en bra eller korkad affär så skulle det vara kul om någon här kunde uppskatta vad en 83:a kan vara värd i Sverige?

Tack på förhand// Hogge

HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad ricorider

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
Skulle tro att värdet ligger runt 400 spänn, men jag bjuder en tusing för att vara snäll mot dig... :)

Såg att posten var gammal så jag antar att du redan insett detta, men avstått från att sälja.
Apple Mac Pro 2012 Quad Core 3.2 GHz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 2 x 1 TB SATA / Mountain Lion / MOTU PCIe-424 / MOTU HD 192 / Logic Pro 9 / Toontrack Superior Drummer 2.0 / bla bla bla


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Explorer lanserades som en countrygitarr när den lanserades. Långt innan hårdrockens dagar.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)