Forum > Demolåtar

Avslappnad - Autumn Light

(1/4) > >>

Avslappnad:
Frågade hur jag bör eller ska tänka när jag tar ut en basstämma baserad på ett antal pianoackord. Här är låten som det gäller. Det finns bas som är oerhört enkel och bitvis hyfsat falsk men det ger ett hum om vad det handlar om.

Autumn Light

"Bassträngen" -> http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=19447.msg140364

Kon-Trollet:
najs chill....jag skulle lagt basen ungefär som blåset som kommer in vid 2.20 - lite funky soul typ för att bryta av snyggt mot det softade soundet...(men det är ju min högst personliga tolkning)  B)

equality:
HM fixar säkert en bas till detta. Ska kolla lite hemma själv, vore kul. Låter verkligen najs, modernt och coolt!

Harmonica mike:
Tjoho Jay.

Ja vad fanken,rätt softad och skön dänga detta..Lite småjazzigt så där.Suttit och letat med basen,nåt skall jag väl kunna få till  :)

Tvekar mellan stadigt och lugnt lir,alternativt utflippat..Gör en test så får du höra..

Edit: Nja,jag tog mig nog vatten över huvudet..Suttit och gnetat i en timme och jag tycker det vill sig inte riktigt..Förmodligen mera åt Wernis träskmarker detta..Jag trivs ju bäst runt Louisiana som du vet :)
Jag försökte dock,men sorry - jag går bet :(

Mike

Clemens:
Hello!

Coolt stycke... B) kanske skulle passa med en bandlös "fusionbas " till detta ? /c

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion