Kontrollrummet

Mer 80talsdeckare

gäst · 3 · 769

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Avslappnad

  • Gäst
Fortsätter mitt experimenterande med Komplete 6. Detta ramlade ut häromkvällen och känns i mina öron som temat till någon slags 80tals deckare...  B)

[mp3=200,20,0,left]http://www.sundsbacken.se/files/hiding%20stars-06.mp3[/mp3]

Hiding Stars

Har fortfarande inte begripit mig på Reaktor...  :huh:



Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Avslappet!
Du kommer med fina alster som vitsippor runt morsdag, glöm dock inte i all iver hur vi sätter up låtar på KR.... You know...
Kompositör:
Andra medverkande:
Hahaa, jag fick agera ybermänska en gång! :D :P
Näemen skämt å sido, du kan ju detta med RELAX, det är nog där du sitter bäst, och jag tackar dig för att haihatten inte deltar i denna låt ;)
Synthslingor o melodier, det sitter fint. Vet int hur jag ska säga det snällt... men kan du tänka dig ett liv utan riktiga, eller nästan riktiga trummor? I dina snygga alster blir ofta trummorna lixåm en tvungen del av låten. Kom igen, det finns bättre sätt i denna genre att få till stånd  en snygg rytm, antingen med en pumpande bas eller så med nåt snyggt arpeggiosound.
Bara att låta dem komma, det finns alltid utrymme för det jag kallar RELAX musik, det behärskar du snyggt, sälj din trummis åt nån trögtänkt finne! :D :lol:

H.  JOHAN
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Avslappnad

  • Gäst
Tjou Avslappet!
Du kommer med fina alster som vitsippor runt morsdag, glöm dock inte i all iver hur vi sätter up låtar på KR.... You know...
Kompositör:
Andra medverkande:
Hahaa, jag fick agera ybermänska en gång! :D :P
Näemen skämt å sido, du kan ju detta med RELAX, det är nog där du sitter bäst, och jag tackar dig för att haihatten inte deltar i denna låt ;)
Synthslingor o melodier, det sitter fint. Vet int hur jag ska säga det snällt... men kan du tänka dig ett liv utan riktiga, eller nästan riktiga trummor? I dina snygga alster blir ofta trummorna lixåm en tvungen del av låten. Kom igen, det finns bättre sätt i denna genre att få till stånd  en snygg rytm, antingen med en pumpande bas eller så med nåt snyggt arpeggiosound.
Bara att låta dem komma, det finns alltid utrymme för det jag kallar RELAX musik, det behärskar du snyggt, sälj din trummis åt nån trögtänkt finne! :D :lol:

H.  JOHAN

Hmm, jag var övertygad om att regelverket gällde i första hand färdiga demon.... Ska fixa.

Tack för lyssning och återigen värdefulla synpunkter mahan! :) Ska se över detta. Måste se över hur jag ska få in komplete-paketet på ordinarie studiodatorn bara. Lider stor brist på diskutrymme där nämligen...

Du har alldeles förfärligt rätt i det att trummorna blir en "tvungen" del av musiken istf otvungen. Ska klura lite hur jag ska markera pulsen på ett annat sätt, får tänka utanför låddan lite.