Forum > Demolåtar

equality - No Reason

<< < (4/6) > >>

equality:
asti: Varenda pianoton är annars genomgången fram- och baklänges har godkänts av The Royal Academy for British Music Hall Preservation (RABMP)  :D Närå, men pianot kanske för svagt stundtals? Kul att det verkar funka hos dig annars! Thnx!
jugas: Min särbo spelade nån låt från Toy Story och jag uppfattade direkt att Randy Newman hade snott flera takter av min låt. Gissa om jag blev sur!?  :angry: Närå, gillar RN skarpt och han har säkert spökat i bakhuvet här. Think it's going to rain today tillhör mina absoluta favoriter. OK, jag kanske larvar mig här men måste det jämt vara så allvarligt? Tack igen, jugas!
cykeln: Det är ju själva f-n att man aldrig får till den där gränsöverskridande monumentalverket som får musikvärlden på knä och gör inte bara mig utan familj och vänner ekonomiskt oberoende för resten av livet!?  :P  Det SKA gå!  :P  Nemen den är rätt så standardmässig. Jag är ändå ganska nöjd med sticket. Kanske skulle lyfta fram det mer. Fin trio du nämner där. Tack cykeln!
Emulator: Vad roligt att du lyssnade på texten! Några grammatiska grodor måste fixas märkte ju efter plattan gått i tryck. Bra synpunkter som alltid. Jazztrio är väl en möjlighet och jugas verandastuk ett annat. Tempoändring blr nog nödvändig som du skriver. Ja, fasen rösten funkade hyffsat på denna. Kan vara tonarten. Thnx EMU!!  :)

MaxB:

--- Citat från: jugas skrivet 23.10.2009, 01:42:40 ---...alltså jag är bara lite allergisk mot att man larvar till det i onödan...

...en dobro däremot skulle kunna lyfta låten på ett otippat sätt...det skulle kunna funka med akkesolo också....och lite kör...

bra...då säger vi det!!

--- Slut citat ---

Efter bortåt tio lyssningar i följd har jag några synpunkter eller reflektioner:

Gillar "larvet" som Jugas skriver och det får mig efter sånginsatsen att tänka på att nu kommer nån sån där underfundig låt som Monte Pythons gjort men det faller direkt på engelska uttalet, som inte är deras. Du sjunger bra men rösten är inte så tuff som jag förväntat mig på den här låten. Vet inte hur jag ska förklara... Du sjunger bra, ingen tvekan om det men den här låten skulle tjäna på en röst med "mer stake i sig", kaxigare än nu. Skulle du prova att lägga ett sångspår efter en rejäl whiskey?

Körstämmor har nämts och jag tror det skulle vara skönt att ha på några ställen.
Sen var det det där med något instrument till. Jag hör att en rökig, dimmig, hes saxofon skulle vara underbar om den spelades lite laid back på valfritt sätt. Där kom jag att tänka på Jugas!

bra...då säger vi det!!  ;)

equality:
Bra feedback MaxB! Jag försökte mig på nån Noel Coward-aktig engelsk, fjomp-stil från 40-talet men håller med om att uttalet inte blev det rätta. I DEN genren är det inte mycket till stake över huvud taget. Texten skulle nog också ha varit mer humoristiskt typ McCartneys Honey Pie från den vita. En mörkare Mississippi-version skulle vara nåt helt annat i mina öron. Där behövs helt annan pondus (väljer att censurera ett tänkt kraftuttryck här). Svårt med pastisch! Man får löpa linan fullt ut och inte göra några halvmessyrer tydligen. Alltid lär man sig nåt! Thnx!
Så säger vi!  ;)  :)

Wernborg:
Bra hantverk. Finfint sound.

Hittar inte mycket att såga på tekniskt sett förutom sången i slutet när du tar i lite. Det låter som du backar för långt och får med alldeles för mycket rum där.

SYNTH:
Riktig skön låt du har fått till gillar jag! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion