Kontrollrummet

I dream of heavy horses

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
I dream of heavy horses
Sounscape av egghuvud


En man kommer till sin terapeut. Mannen mår mycket dåligt och har nyligen insjuknat i en allvarlig sjukdom som också påverkar språket. Terapeuten ber mannen att berätta vad han drömmer om.

Pretentiös smörja? Sånt här vill inte vanligt folk höra.  :)


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Förresten så behöver ni inte kommentera mixen. Det skall vara sådär. Säg gärna något om det gav er något eller inte.  :)


Avslappnad

  • Gäst
So wonderful! :) Skulle kunna vara filmmusik till någon slags acid-upplevelse, massor av färger, ansikten och hästar som kommer och går. Helt min kopp te!  ^_^ Seriöst eller inte men jag diggar. :)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 401
    • Visa profil
    • SoundClick
Mer ljudcollage, installation än låt. Mardrömslik. Stråkljuden är som bisvärmar ibland. Jag hade nog haft förstå den om du inte hade givit förhandsinfo men jag har dålig fantasi. Totalt oförutsägbart och originellt.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
So wonderful! :) Skulle kunna vara filmmusik till någon slags acid-upplevelse, massor av färger, ansikten och hästar som kommer och går. Helt min kopp te!  ^_^ Seriöst eller inte men jag diggar. :)
Tack snälla  :wub:

Mer ljudcollage, installation än låt. Mardrömslik. Stråkljuden är som bisvärmar ibland. Jag hade nog haft förstå den om du inte hade givit förhandsinfo men jag har dålig fantasi. Totalt oförutsägbart och originellt.

ja jo det var nog tanken att det skulle vara mer av ett collage. Utan förhandsinfo skulle det kanske bli lite svårtolkat. Göran hade nog inte gillat det  :) Tack skall du ha  :)

Kanske vågar jag postar några delar till av verket som helhet.  :)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 401
    • Visa profil
    • SoundClick
Kanske vågar jag postar några delar till av verket som helhet.  :)

Absolut!!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Lite skräckfilm över detta eller??  :huh:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Lite skräckfilm över detta eller??  :huh:

Najee det var väl egentligen inte menat som skrävkfilmstema. Snarare att det skulle beskriva någon form av ångest eller känslomässig kolaps hos en person som försöker uttrycka något, men har svårt för det eftersom hans inre värld bara larmar.

tack för lyssningen iallfall.

Eggs


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjabba egget.

Ja hade du inte skrivit vad det handlade om hade jag blivit liiite konfunderad :D
Och tänkt vad har hänt med egget nu då?

Seriöst då:

Ja jag såg Edward Munks "Skriet" framför mig så visst drar det åt ångest hållet.

Kämpa på  :P

Mike


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Tjabba egget.

Ja hade du inte skrivit vad det handlade om hade jag blivit liiite konfunderad :D
Och tänkt vad har hänt med egget nu då?

Seriöst då:

Ja jag såg Edward Munks "Skriet" framför mig så visst drar det åt ångest hållet.

Kämpa på  :P

Mike

Tack för lyssningen Mike det kommer fortsättning vad det lider.  :)


asti

  • Gäst
Påminner om en gammal Carli Tornehave-låt jag sjöng som liten!  :)
Nej, skämt åsido - det här måste väl ses mer som filmmusik, bakgrundsljud i något sammanhang, en konstinstallation etc.
Rätt intressant att lyssna på, men det är inte lätt att plocka ut andrastämman!  :)
Det kan vara skönt att pröva på sådant här ibland för att kanske få nya idéer till låtar.....


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Påminner om en gammal Carli Tornehave-låt jag sjöng som liten!  :)
Nej, skämt åsido - det här måste väl ses mer som filmmusik, bakgrundsljud i något sammanhang, en konstinstallation etc.
Rätt intressant att lyssna på, men det är inte lätt att plocka ut andrastämman!  :)
Det kan vara skönt att pröva på sådant här ibland för att kanske få nya idéer till låtar.....

Kan det ha varit Bungalow Bill? Så Bizarr kan jag inte vara ens om ajg anstränger mig:


I vart fall tack för lyssning och åsikter
 :)


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Tycker det lät mycket intressant och kul experimentell musik du har fått till! B)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Bra. Lite som en film är bra, men jag vill inte se den igen.

Ungefär så upplever detta. Kul och bra och det räcker en gång.

Fast om det blir en fortsättning ska jag återkomma.  :)


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Tycker det lät mycket intressant och kul experimentell musik du har fått till! B)

tack så mycket!  :)

Bra. Lite som en film är bra, men jag vill inte se den igen.

Ungefär så upplever detta. Kul och bra och det räcker en gång.

Fast om det blir en fortsättning ska jag återkomma.  :)

Jo det är fyra delar till i detta soundscape/berättelse eller vad man skall kalla det. Det blir lite mer musik också i del tre. Postar dem nog när de börjar bli klara tack för lyssningen

Eggs :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
snyggt ihopsatt.

Gillade!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Tack för feedback. Jobbar med del två nu. Kommer snart på en server nära dig  :)


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Lyssnade på den här igår..och nu igen....väldigt suggestivt måste jag säja.
Starkt.
Klart spännande, ser fram emot en uppföljning :)

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Lyssnade på den här igår..och nu igen....väldigt suggestivt måste jag säja.
Starkt.
Klart spännande, ser fram emot en uppföljning :)

/Marr

Tack för lyssningen Del två "Teadogs" är snart klar. Fastnade i något slags souljazzträsk istället så soundscapet blev inte riktigt klart. MEn det kommer.  :)


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Även utan att ha läst vad du var ute efter skulle jag nog kunnat sagt att känslan av ångest, mörker och frustration hade framgått ganska tydligt, men jag hade nog börjat fundera på hur det var med dig...   ;)

Jag tycker att det var riktigt bra gjort, men jag tror inte att det kommer att vara med i spellistan under förfesten på fredag.
Skall bli spännande att höra hur den utvecklas och om det går vidare i ytterligare känslotolkningar.


/ Andréas
Me, Myself & I


Utloggad olofd

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 239
    • Visa profil
Mycket bra!

Vet dock inte om det hör hemma här!

Men, återigen, mycket bra!


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Även utan att ha läst vad du var ute efter skulle jag nog kunnat sagt att känslan av ångest, mörker och frustration hade framgått ganska tydligt, men jag hade nog börjat fundera på hur det var med dig...   ;)

Jag tycker att det var riktigt bra gjort, men jag tror inte att det kommer att vara med i spellistan under förfesten på fredag.
Skall bli spännande att höra hur den utvecklas och om det går vidare i ytterligare känslotolkningar.


/ Andréas

Tack för lyssningen. Nej det är ingen försfestlåt precis.  :D

Mycket bra!

Vet dock inte om det hör hemma här!

Men, återigen, mycket bra!

Tack så mycket. Vad menade du med att den inte hörde hemma här? Blev lite nyfiken.  :)


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Ja vad är musik egentligen och vad är inte musik
Ljudlanskap är väl en bra beteckning på detta stycke - en upplevelse
Lite skrämmnade
Bra gjort

(gjorde något liknande (men inte liknande) i Music? och Flugornas herre) - roligt att göra men inte så många som lyssnar och nästan ingen två gånger.
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Ja vad är musik egentligen och vad är inte musik
Ljudlanskap är väl en bra beteckning på detta stycke - en upplevelse
Lite skrämmnade
Bra gjort

(gjorde något liknande (men inte liknande) i Music? och Flugornas herre) - roligt att göra men inte så många som lyssnar och nästan ingen två gånger.

Har du nog rätt i. Fast jag blir glad om man lyssnar en gång. Ibland sitter man på sin kammare och gör sina grejor och har inte en aning om vad folk skulle kunna tycka om det. Så det är kul med lite lyssning.  :)


Utloggad jugas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 200
    • Visa profil
det här är sjysst tycker jag...känns rätt mycket som ett preludium...kanske för att jag läste att det är del ett i en svit helt enkelt...
bra komponerat, det är ju inte bara att slänga ihop lite kryptiska ljud o fraser så blir det bra.....det handlar mycket om timing, rytm, balanser....och naturligtvis att ljud, klanger o fraser jobbar bra ihop

är det tillåtet att tolka in en liten gnutta humor..??....jag menar - I dream of heavy horses...vilka freudianska tolkningar skulle man inte kunna göra av den...o så i kombination med det delayade gnägget hehe, sorry!! :wacko:

det delayade gnägget skulle man för övrigt kunna bygga en sjysst groove av...om man vore på det humöret vill säga...

jag ser också fram emot att höra fortsättningen... :)




Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Preludium låter bra. Och heavy horses kan nog väcka en hel del asociationer. Jag är inte gravallvarlig så humor är helt okej!
Nej det ligger faktiskt mer arbete bakom. Har faktiskt lagt ganska många timmar på att få den känslan som jag letar efter. Fortsättning kommer när jag väl lyckats förvränga terapeutens röst tillräckligt mycket. Tack för lyssningen  :)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
OH vad jag gillade detta!

Blir riktigt sugen på at  göra en vägg av drypande ryggradsskärande ljud, mangelrytmer och distade saker som skär i natten till detta. Lixom, att klä frustrationen i en annan kostym. När förvirringen gått över, och paniken breder ut sig långsamt, och där man till sist närmast välkomnar vansinnet.

Riktigt bra egget. Riktigt bra!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
OH vad jag gillade detta!

Blir riktigt sugen på at  göra en vägg av drypande ryggradsskärande ljud, mangelrytmer och distade saker som skär i natten till detta. Lixom, att klä frustrationen i en annan kostym. När förvirringen gått över, och paniken breder ut sig långsamt, och där man till sist närmast välkomnar vansinnet.

Riktigt bra egget. Riktigt bra!

Tack så mycket  :wub: Hoppas att du gillar fortsättningen också. Eggs


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Gillade detta!..helt galet men spännande! slutet med ståkarna, om det nu var det..var otroligt läckert..5 Galenpannor av 5 / :) /C


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
´Tack för lyssningen. KUl med så många kommentarer!! Jobbar för fullt med fortsättningen "Teadogs".  :)