Forum > Demolåtar
Jonte - A Better Place
MaxB:
Jonte is good!
Jag vill att du tar bort pianot som spelar samma sak som sången. Och jag kan tänka mig en bas som inte spelar så många toner i en så här lugn låt men vet inte om det kanske är överkurs.
Redigerat:
--- Citat från: Jonte skrivet 24.10.2009, 20:17:15 ---Nu ligger slutversionen uppe. Tack alla för bra tips! Svårt att tillgodose allas önskemål, detta får (tillsvidare) vara
slutversionen.
Nu till nästa projekt!
--- Slut citat ---
Jag såg inte det här förrän jag redan skrivit min kommentar. Jag vet att man vill sätta tänderna i nästa projekt så du får ta det jag skriver om du vill.
Emulator:
Tjenix!
Bra skrivet om bakgrunden till låten.
Jag tycker den känns lite halvfärdig i början, när trummorna ligger lite ensamt med piano och sång nästan, där känns det lite märkligt. Låten vet inte vart den vill. Mot slutet låter det mycket bättre! KÄnns som trummorna kanske kunde skippas i början, för att komma in senare.
Sången skulle jag komprimerat och beskurit lite i nederkant för att få den att höras bättre.
Bra låt annars om ett bra ämne.
Jonte:
Kunde inte låta bli och göra en sista version efter alla sluttips.
1. Trummor kommer in senare.
2. Tagit bort melodin från pianot.
3. Komprimerat och skurit mer på sången. (Plågsamt tydlig tycker jag ;)
4. Småjusterat nivåer.
Nu är det absolut tid för nytt och kanske "muntrare" projekt.
/Jonte
Eddi:
Där satt den!
Snyggt rakt igenom nu hör man den bra rösten du har också (och gitarrfigurerna) mm.
MaxB:
--- Citat från: Jonte skrivet 26.10.2009, 22:00:50 ---Kunde inte låta bli och göra en sista version efter alla sluttips.
1. Trummor kommer in senare.
2. Tagit bort melodin från pianot.
3. Komprimerat och skurit mer på sången. (Plågsamt tydlig tycker jag ;)
4. Småjusterat nivåer.
Nu är det absolut tid för nytt och kanske "muntrare" projekt.
--- Slut citat ---
För mig får du gärna sätta tänderna i nästa projekt. Du har hittat en skön stämning och jag gillar allt mycket nu. Hör du själv skillnaden då rösten själv bär melodin, utan stöd från pianot?
Otroligt bra Jonte!
Nu är det bara slutet som skulle kunna göras bättre allt annat är perfekt. Jag gillar verkligen din röst. Kommer i samband med rösten även att tänka på en VSTForum-medlem, CarlT hette han dé?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida