Forum > Demolåtar
Jonte - A Better Place
egghuvud:
Snyggt. Är lite skpetisk till sångljudet och ljudbilden känns lite jämntjock på något sätt. Jag gillade vekrligen basljudet det låter jättebra. Kul med annorlunda och engagerande texter. :)
jugas:
--- Citat från: Jonte skrivet 23.10.2009, 07:36:13 ---Nädå jugas, jag håller med, den blev nog lite väl låg istället. Ska fixa lite grejer
i helgen, så får det bli den slutliga versionen. Ska också prova att byta ut
den plastiga melodikan (som dock kan funka ibland) mot en
riktig flöjt (eller något annat).
/Jonte
--- Slut citat ---
jag tycker melodikan är klockren....den skapar mycket stämning/melankoli/längtan...är rädd att en flöjt kanske blir lite för soft...
å andra sidan...man vet inte förrän man har provat...
Jonte:
Nu ligger slutversionen uppe. Tack alla för bra tips! Svårt att tillgodose allas önskemål, detta får (tillsvidare) vara
slutversionen.
1. Har kortat introt, som jag tycker var lite stelt och långt.
2. Gjort om instrumentalpartiet som var otajt på sina ställen, nu är det lite bättre.
3. Sänkte melodikan där den hördes första gången, hade glömt det.
4. Höjde synten lite i början.
5. Inte komprimerat lika hårt på sång och master.
Nu till nästa projekt!
/Jonte
Eddi:
Jepp nu stör inte melodikan utan fyller sin uppgift. Bra mixat. Tycker helhetsintrycket är genuint och bra men kanske kaske ska din röst upp något ändå.
Skön gitarr där emellanåt också som kanske inte ska upp men jag skulle inte klaga om den togs upp något - snygga figurer.
Bra jobbat Jonte
equality:
Kan bara säga att jag njuter av det här i fulla drag. Väldigt vackert! Och nästan mer så när jag läser om bakgrunden till låten.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida