Forum > Demolåtar
EMU+VALDEZ feat Wernborg: Completely out of my mind (lindome licks mix)
valdez:
--- Citat från: Aceslince skrivet 10.05.2007, 10:26:49 ---Jag gillar inte snacka musik-snack typ vad du ska ändra på din låt och sånt(har inte så bra erfaranhet själv så att jag kunna hjälpa andra), jag gillar mest lyssna, så jag har lyssna på din låt måste säger att det är fett cool,proffsig gjort, får man spara och lyssna hemma? ska man bara höger klicka på filer sen spara som?
Enda som jag inte gillar är sången, sångare är jätte duktig och jätte bra röst, men inte min typ av sång röst jag gillar, (min ska vara mer sexig röst och ung, ha ha :lol:)
--- Slut citat ---
Jag skulle inte ens orka besvära mig med att spara en låt med fel sångröst på...ha ha :lol: :lol:
Aceslince:
jo, jag vill gärna spara :lol: , jag gillar beaten, så kanske jag kan lära mig göra liknade musik still, fast med min egna sångare, :P
Linkowich:
Lyssnar på den nya versionen med Wernborg-gitarr.
Grymt snyggt lirat med wahwahfunk-räkorna!
Men.... det tog den här låten åt ett helt annat håll. Det som förut var en sån skön kontrast mellan emus monotona malande och valdez souliga sångfigurer fick nu för mycket övervikt åt det snällare/svängiga/funkiga. Det känns lite ordinärare, helt enkelt.
Stämsolot efter 4:10 nånstans är dock tokbra! Och de längre tonerna vid 4:30 - 4:40 sitter som en smäck! Jag tror det är receptet på gitarren för att bevara stämningen i den här låten ... långa lite halvdissonanta klanger a'la Daniel Lanois.
Fast det här är förstås bara min åsikt... :P
valdez:
--- Citat från: Aceslince skrivet 10.05.2007, 15:36:30 ---jo, jag vill gärna spara :lol: , jag gillar beaten, så kanske jag kan lära mig göra liknade musik still, fast med min egna sångare, :P
--- Slut citat ---
Klart du ska spara... :D
Vi har alla olika föreställningar om hur en sångröst ska låta..och tur är ju det, annars skulle det bli för tråkigt om alla lät likadant..
Linkowich:
--- Citat från: Aceslince skrivet 10.05.2007, 10:26:49 ---[...]
inte min typ av sång röst jag gillar, (min ska vara mer sexig röst och ung, ha ha :lol:)
--- Slut citat ---
Blir det inte enformigt om du bara gillar en typ av sångröst? :huh:
Valdez är soulig och talangfull som fan! Det är sexigt! :wub:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida