Forum > Demolåtar

EMU+VALDEZ feat Wernborg: Completely out of my mind (lindome licks mix)

<< < (2/14) > >>

Light Head:
riktigt intressant. (kanske inte den väldigt stela gitarren.. mest för att den är så "stelt" spelad)

fler spontana intryck, trummorna är snabbt väldigt ointressanta i ett förövrigt spännande landskap.

50% supersväng, 50% "händer det inget" = 3 i betyg och 0.75 pluspoäng för att det är en hel del spännande ljud vilket resulterar i:

slutbetyg -> 3.75

valdez:

--- Citat från: mahan skrivet 30.04.2007, 00:26:17 ---Håjssan!

En arbetsdag i centrala Manhattan, mycket som händer omkring. Grymt fint hopmixat låtens komp o sång med omgivningens ljudupplevelser, egentligen svårt att avgöra vad som är komp o vad som är biljud och skrammel. Kunde oxo vara intron till en ny amerikansk deckarserie, nåt skumt e på gång, polisradion ekar i omgivningen. Är det faktiskt Soulsisters som sjunger, eller är det Waldez? Ett grymt sammelsurium som funkar!. Vill höra historien om stämmorna

Era ideér tar int slut i förstahand. Alltid någåt nytt och ANNORLUNDA på gång. :D
Slutar just som åskan börjar bullra, det var synd det, skulla adderat en ny idé till låten.

Men meningen är väl knappast att få så mycket som möjligt att rymmas på tre minuter :)

h.  JOhan

--- Slut citat ---

Jo det är jag Valdez som sjunger och sjunger och sjunger och ibland kanske det blir lite för mycket stämmor... :lol: :lol:..

Emulator:
ljushuvud: point taken, ska se över trumkomp och kanske ornda break lite här och var;)

gitarren ja. jo, den skall ersättas av riktig, så den får jag dras med en stund.

Kul att du finner det intressant!

Har postat en ny version med fixad sång och åskmullret på slutet.

Wernborg:
Kommenterar ver 1.2

Känns som sången ligger ovanpå låten. Alldeles för hög tycker jag. Ibland lite mycket kör också. Sänk den och låt leadstämman ligga kvar kanske. Nivåerna kan också påverkas av själva sångljudet som låter väldigt telefonaktigt på nåt vis, inget fel i det men nivåerna som sagt.....

Vid 2,18 ligger ett mycket osnyggt klipp i sången.

Grymt bra sväng på trummorna. Många ljud här och där, men tack vare att sången tar allt fokus så är det bara sång och trummor som når min trummhinnor.  :o

Bra låt och schysst hook. Mothers Finest möter Depeche Mode.

mahan:

--- Citat från: valdez skrivet 30.04.2007, 13:21:56 ---
--- Citat från: mahan skrivet 30.04.2007, 00:26:17 ---Håjssan!

En arbetsdag i centrala Manhattan, mycket som händer omkring. Grymt fint hopmixat låtens komp o sång med omgivningens ljudupplevelser, egentligen svårt att avgöra vad som är komp o vad som är biljud och skrammel. Kunde oxo vara intron till en ny amerikansk deckarserie, nåt skumt e på gång, polisradion ekar i omgivningen. Är det faktiskt Soulsisters som sjunger, eller är det Waldez? Ett grymt sammelsurium som funkar!. Vill höra historien om stämmorna

Era ideér tar int slut i förstahand. Alltid någåt nytt och ANNORLUNDA på gång. :D
Slutar just som åskan börjar bullra, det var synd det, skulla adderat en ny idé till låten.

Men meningen är väl knappast att få så mycket som möjligt att rymmas på tre minuter :)

h.  JOhan

--- Slut citat ---

Jo det är jag Valdez som sjunger och sjunger och sjunger och ibland kanske det blir lite för mycket stämmor... :lol: :lol:..

--- Slut citat ---

SKITSNYGGT GJORT, WOW! :)
Hälsa "systrarna"! :P

h.  Johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion