Forum > Demolåtar
EMU+VALDEZ feat Wernborg: Completely out of my mind (lindome licks mix)
valdez:
--- Citat från: Dividend skrivet 04.05.2007, 17:00:50 ---Valdez tonfall är lite överdrivet tufft ;), men det är inte att jag tycker det är dåligt. Passar till texten.
Kan du sjunga som en snäll flicka också? ;)
--- Slut citat ---
Jag tyckte nog att sången skulle ha den lite råare känslan här i denna låt..så jag chansade.. :)
Det beror helt på vad det är för låt.. ;)
Linkowich:
Se där.... ytterligare en låt som jag missat helt i "demodjungeln" på KR.
Jag tror herr Emulator är på hugget! Lyssnade nyss på Canvas, åsså kommer den här och är minst lika bra!
Jag gillar det otroligt pådrivande mulliga kompet. Och jag gillar monotonin som får sin motpol i Valdez galet bra sångmelodier och körer.
Mixmässigt ligger ju som fler påpekat sången lite ovanpå. Kan vara så enkelt som en nivågrej, eller så behöver den lite mer konkurrens i övre mellanregistret av andra instrument.
Betyg: Knasbra! :P
Emulator:
På hugget japp :) Personligen tycker jag också att kontrasten monotont muller och valdez broderande funkar bra.
Ska se om sången kan giftas ihop bättre i mixen.
Kul att det uppskattas!
Larsson:
skönt lunkande i låten,med bra mörk ton!
jag lyssnade på den igår i högtalarna då lät den lite urholkad,men nu när jag lyssnar i lurarna
så hör jag det gedigna hantverket mycket bättre! :)
detaljerna borde fram mera så man inte missar godbitarna,pys ljuden,elgitarren osv osv
sången ger bra driv i låten,men ligger lite ovanpå
kanske om beatet kom upp lite att det skulle bli Klatchigare!
men grymmt jobbat
den där rösten är både tung & värd sin vikt i guld!
ser fram emot att få höra denna igen!!
:)
Emulator:
kul!
Noterat, jag brukar få så mycket piska för att alla samplingar ligger för högt annars :lol:
Ska se över allt i nästa version:)
Tack för lyssning!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida