Forum > Demolåtar

EMU+VALDEZ feat Wernborg: Completely out of my mind (lindome licks mix)

<< < (6/14) > >>

Hellpig:
Skön låt. Lite långt intro tyckte jag, men det är ju en smaksak. Själv ljudbilden upplever jag som aningen för basig, visserligen ger det ett skönt mörker men det blir lite för blurrigt. Det har jag ju gnällt över tidigare i dina prod's men upplever det här också. Men det hade varit skönt med lite högre frekvenser också. Rytmsektionen är kanon, som den brukar vara - du är grym på det tycker jag! Hihaten är lite vass, den är i alla fall definitivt inte mörk. :) Sångslingan är också skitbra för att använda ett kass uttryck. Dessutom är jag  :wub: i Valdez röst, du sjunger så jäkla bra. Har jag sagt förut men jag gillar verkligen karaktären i din röst. Kan bara bli tummen upp lixom.

Emulator:
Slaptap: Jag har något inbyggt fel som innebär att jag aldrig får in allt bröt på tre minuter!

DOL: bock och tack!

HMike: Visst är sången kalas! Låten var menad som lite hårdare, men Valdez stämor gav mer värme åt den tror jag. Renare sound? Skulle vara intressant att prova, just nu är jag mest förundrad (och glad) att Valdex lyckas så bra med melodi när låten maler på på ett ackord lååånga stunder!

Hellpig:  Som jag skrev till slaptap har jag ju alltid massa rassel som ska in....kanske för mycket? Tar åt mig av de fina orden om rytmsektionen, tackar! Jag tror att det börjar bli dags att investera i bättre lyssning, jag hör inte alls det grötiga som du (alltid ;) ) påpekar. Tyvärr måste jag (också alltid) ge dig rätt när jag hör på eländet i en bra stereo.  Kanske kan testa att helt enkelt skära lite vid 100Hz eller nåt....och visst sjunger valdez kanon!

Tack och bock allihop!

En gitarrsnutt dök upp i mailen idag, denna kommer att införlivas i låten som helt plötsligt blir lite rivigare ;)

Postas då med så mycket som möjligt av allas synpunkter korrigerade.

:)

valdez:
Jag kikar in och säger tack så väldigt mycket till alla som skrivit..

Tack till dig också Emulator!..det är roligt att se hur ens röst kan passa i olika sammanhang och dina låtar är också mycket intressanta att jobba med..just att få den där möjligheten att prova sig fram och inte låsa sig alltför mycket i en genre är både roligt och utvecklande  :D

Tackar tackar...

Dividend:
Ok, jag bara måste kommentera den här låten igen. Så här kommer jag och ser till att allting står rätt till  :angry:
Ger helt andra känslor efter ett antal lyssningar. Det är ett tecken på kvalitet :)
Själva stadsljuden i början, och så plötsligt, en jäkla djungelrytm. Bor man i en betongdjungel så passar den här musiken rätt bra i mp3spelaren. Valdez tonfall är lite överdrivet tufft ;), men det är inte att jag tycker det är dåligt. Passar till texten.

Kan du sjunga som en snäll flicka också? ;)

Bara lite tankar. Gillar riffet i refrängen... Använt det själv nån gång ;)

Annars verkar allt sitta där de ska, nivåer i mixen och så...

Emulator:
Kul Divi!

Har några småfix på sången, det är ett klipp som jag tror att jag lyckats fixa lite snyggar.

Sedan har det som sagt dykt upp en finfin gitarr på mejlen....som ska in :)

Kul att det funkar i din jungel av betong!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion