Forum > Demolåtar

EMU+VALDEZ feat Wernborg: Completely out of my mind (lindome licks mix)

<< < (3/14) > >>

valdez:

--- Citat från: Wernborg skrivet 30.04.2007, 14:42:54 ---Kommenterar ver 1.2

Känns som sången ligger ovanpå låten. Alldeles för hög tycker jag. Ibland lite mycket kör också. Sänk den och låt leadstämman ligga kvar kanske. Nivåerna kan också påverkas av själva sångljudet som låter väldigt telefonaktigt på nåt vis, inget fel i det men nivåerna som sagt.....

Vid 2,18 ligger ett mycket osnyggt klipp i sången.

Grymt bra sväng på trummorna. Många ljud här och där, men tack vare att sången tar allt fokus så är det bara sång och trummor som når min trummhinnor.  :o

Bra låt och schysst hook. Mothers Finest möter Depeche Mode.

--- Slut citat ---

Ja sången är för hög nu..och det sk "osnygga klippet" är mitt fel..då jag har tryckt in mig..för att slippa för mycket skval emellan sångpartierna..men ibland missar man att höra och i detta fallet startar sången i samma ögonblick som jag startade inspelning....men jag kan iofs sjunga om det.. :)

Emulator kan inte styra sången helt han fick en mp3 med hela alltet på...ibland sjunger jag bara och tänker inte på att ordna lead för sig och körer för sig..så det blir ett jättejobb sen och bringa ordning o reda bland alla stämmor... jepp minus för mig där..:blink:

Emulator:
Lyssnade nu i bilen på den, och jepp, åt h-vetti för högt mixad sång!

Men skam den som ger sig, blir väl en 1.3 under dagen :(

Tack för dina tankar wernborg, det wermde ;)

DåligtGehör:
Möjligen ligger sången lite högt i version 1.2. Men nu känns den åtminstone. Nu blir man engagerad av den vilket jag inte blev i version 1.1.

Men vad jag upplevt utan att kunna sätta ord på det är vad Wernborg säger; att rösten(rna) har lite telefon över sig eller "fasad" på något sätt. Kanske är ett medvetet val ni gjort.

equality:
Själva låten är ju hur skön som helst med denna bastanta rytmsektion som blivit lite av ditt signum. Pianot är härligt också.
Vad som låter fel är mixen av Valdez röst. Sången är det absolut inget fel på men skulle vilja ha hennes kör utpannad (kanske stämmorna parvis fasförskjutna och pannade 30-60-90% eller nåt) och leaden i mitten med ett reverb som stämmer med resten. Den är i ett annat rum nu. 

Emulator:
annat rum!?

Den är ju för bövelen inspelad i en annan stad !  :o

Skämt åsido, tack för dina ord. Vi ska se vad som kan göras!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion