Kontrollrummet

Vox Tonelab??

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Just det!
Det finns ju ST,LE,SE och den gammla 'Desktop' versionen..
Men det jag är nyfiken på är vad det är för skillnad på dom,är det samma ljud och editeringsmöjligheter på dom,jag vet ju att det har tillkommit nya 'förstärkare' allt eftersom dom uppdaterats.
Men samtidigt har dom oxo blivigt billigare :o
ägde Desktops-modellen för ett par år sen och gillade den,men vågar man köpa den senaste 'ST' varianten och tro att den låter likartad??
Den är ju mkt billigare,eller är det bara en naturlig följd av gammal Teknik ??
Nån som provat båda ??
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Vet inte...men du kan få köpa en SE (den stora med 2 st expressionspedaler) av mig om du vill.

Jag tror (inte säker) att den enklaste modellen har något färre stärkare/lådor osv
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Vet inte...men du kan få köpa en SE (den stora med 2 st expressionspedaler) av mig om du vill.

Jag tror (inte säker) att den enklaste modellen har något färre stärkare/lådor osv
Jag har fått för mig tvärsom!! :huh: Att dom nya mindre modellerna har fler Simuleringar,men är mindre flexibla när det gäller editera tex. effekterna,har nu lyssnat på lite Mp3 klipp på nätet och måste säga att den senaste (ST:n) låter vedervärdigt i jämförelse med dom äldre..
Men vad vet jag,det har väl en del med vem som 'skruvat till' dom att göra oxo :rolleyes:
Och tack för erbjudantet,men den där SE:n är alldeles för stor för mig,ska jag hitta någon Begagnad ska det nog var Desktop modellen.
ST:lät ju som sagt inge vidare,men är det månne någon som är av annan åsikt så stig framm vetja.. Kanske med bättre ljudklipp oxo?? :wub:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jag har ju den lilla modellen utan expressionspedaler (som jag nog sade i en annan tråd). Köpte den när alla var fast i podträsket. Tyckte att pod var snygga när det gällde de där distmattorna typ Ramstein, men jag ville mer åt det där "rörljudet". När jag testade Vox tonelaben så känndes den klockren i lurarna, men i dagsläget så använder jag den nästan aldrig.
Lite träigt interface och ganska oanvändbara presets gjorde nog att jag tappade lite av intresset och fastnade i mjukvaruträsket istället.
De små är väl hyfsat billiga annars. Såg en annons här: http://www.blocket.se/stockholm/VOX_Tonelab_24001907.htm

Distljuden låter faktiskt varma och behagliga om man gillar det där voxiga ljudet. Röret går ju också att byta mot andra veriosner om man vill så det ger en viss frihet att få fram andra typer av ljud också om man är experimentslysten. De rena ljuden låter klara och varma om man jobbar mycket med att ställa in dem.

Det är ett problem när det tar tid att hitta bra sound i en gitarrpryl. Hur mycket tid är man beredd att lägga egentligen?  :)