Mm, blåset är rätt vasst, det är lite massivt oxo, Inte mycket utrymme för annat. Efter detta intro så skulle jag vilja att musiken släpps lös och att det blir mer åt tidigt 70-tal,, de som höll på med lite mer art-rock
Jo som jag trodde - att det var vasst alltså. Men nu har jag gallrat och det låter mycket bättre och är inte så massivt (den versionen är ännu inte upplagd).
absolut lovande...har du hört Soft Machine???
kan du ta bort vibratot från blåset?? det låter väldigt plastigt tycker jag....o i ensemble blås använder man inte så mycket vibrato...
fräckt med distade basen o orgeln....ser fram emot att höra fortsättning...
/robert
Kul att du gillar! Känner bara till Soft Machine till namnet. Och så var det det där med vibrato

- jag är lite förtjust i detta.
Nu har stycket vuxit till ca 3 min, men det känns inte riktigt klart för att lägga upp en ny version på ofärdiga ännu. Men den drar iväg åt ett håll som jag inte hade planerat

. Det är inte jag som leder musiken, utan snarare musiken som leder mig - det blir mer spännande då - den bjuder upp till dans!

..experimentellt..och spännande..vad månde det bli av detta då? 
Kul, den här blir intressant att följa!
/Marr
Ja vad detta landar är oklart? Hade egentligen planerat in en elgura men det går ju inte sen jag bröt armen. Använder istället andra instrument (experimenterar lite med ljud istället

)
Blåset låter bitvis som stråkar också. Jag försöker andas ut samtidigt som jag spelar blåsinstrument på keyboard, liksom tänka mig hur lång en ton kan vara och jag tycker de här tonerna är längre än de bör vara. Blås brukar ofta vara mera rappt.
Om du får till det tror jag på detta som intro. Basen i kombination med blåset får mig osökt att tänka på "King Crimson"! 
Intressant att se vad som följer!
Roligt att du gillar. Apropå långa toner så provade jag ditt tips och för mig är de inte för långa. Stora lungor - långa toner

King Crimson - jo man tackar - inte så ofta man blir jämförd med dem. Det var säkert 15-20 år sedan jag lyssnade på dem. De var bra!
Ha det
Gurano
« Senast ändrad: 21.10.2009, 01:14:39 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!