Forum > Färdiga produktioner
Gurano - Moving and interruption
Emulator:
Nu har jag bara lyssnat i rutten laptop. Men trummorna och basen låter riktigt bra! HIhaten slamrar på riktigt snyggt. Kanske skära bort det mörkaste från basen, det durrade lite här. (kan vara skräplaptopens fel helt klart)
Däremot tycker jag blåset låter plastigt och sänker hela stycket. Jag skulle gärna se att du byter ut blåset mot "riktiga" synthljud som inte försöker härma ett riktigt. Lite Gamla JX8-p ljud, pads och leads?
MEn, då blir det ju en annan låt iof. Dock känns det inte som om blåset håller.
I övrigt, skitbra :)
Gurano:
Hej igen
och tack för era kommentarer
MaxB: Jag har testat din metod med längden på utblås samtidigt som jag sätter tonerna och finner att de inte är för långa (i alla fall inte enligt min smak). Men jag ska kolla över vad du menar 2 minuter in i låten. Vad gäller saxens tonövergångar så är det ingenstans som det är 2 toner som överlappar varandra (vad jag kan höra och se i midi-läget).
Emulator: Roligt att du gillar (i alla fall vissa saker i stycket :) ). Vad gäller blåset så får det nog vara kvar - som du säger så blir det en helt annan låt om jag ändrar det, och det vill jag ju inte.
Återigen tack för komments
Gurano
Dividend:
Inget konstruktivt att säga, förstår mig inte helt på det riktigt men ändå känns det som det finns nåt där, som skulle gå att sitta och digga till efter ett par ytterligare lyssningar. Det är liksom.... intressant stycke/låt, såna brukar växa. Det känns typ som en ny sorts struktur jag nog inte stött på så ofta..
Marruschkka:
Klart intressant..lyssnar och diggar :P
/Marr
karl:
nice progressive flow....Ja, är nog villig att höra Crimsonvibbar...nice / karl
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida