Forum > Färdiga produktioner

Gurano - Moving and interruption

(1/5) > >>

Gurano:
LÅTNAMN:  Moving and interruption
KOMPOSITÖR:  Gurano
MIX & ARR:  Gurano
LÅTLÄNGD: 3.04 min
FORMAT: mp3
TID: Hösten 2009

Överflyttad till Färdiga demon den 23:e okt 2009. Låten hade sitt eget liv och utvecklades inte som jag egentligen planerat. Jag dansade och den förde mig hit :) - Gurano

Hej igen
Är sjukskriven så jag har inte så mycket att göra än att bygga musik :), så...... här kommer ett kort idéutkast (ca 1 min) igen. Det består framförallt av olika blåsinstrument, men även av trummor, orgel och bas (virtuella sådana).

Har nu själv hört detta typ 1000 ggr, men kanske att blåset är lite för vasst just nu, frågan är om det duger till att bygga vidare på. Man blir lätt hemmablind.

Ha det gott
Gurano, mr Broken bone

Light Head:
Mm, blåset är rätt vasst, det är lite massivt oxo, Inte mycket utrymme för annat. Efter detta intro så skulle jag vilja att musiken släpps lös och att det blir mer åt tidigt 70-tal,, de som höll på med lite mer art-rock

jugas:
absolut lovande...har du hört Soft Machine???

kan du ta bort vibratot från blåset?? det låter väldigt plastigt tycker jag....o i ensemble blås använder man inte så mycket vibrato...

fräckt med distade basen o orgeln....ser fram emot att höra fortsättning...

/robert

Marruschkka:
..experimentellt..och spännande..vad månde det bli av detta då? ;)

Kul, den här blir intressant att följa!

/Marr

MaxB:
Blåset låter bitvis som stråkar också. Jag försöker andas ut samtidigt som jag spelar blåsinstrument på keyboard, liksom tänka mig hur lång en ton kan vara och jag tycker de här tonerna är längre än de bör vara. Blås brukar ofta vara mera rappt.
Om du får till det tror jag på detta som intro. Basen i kombination med blåset får mig osökt att tänka på "King Crimson"!  B)

Intressant att se vad som följer!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion