Forum > Demolåtar
First day of my life
perrra:
LÅTNAMN: The First Day Of My Life
ARTIST: Rebecca Hallberger
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: 3:53
KOMPOSITÖR: Marcus Persson / Rebecca Hallberger
PRODUCENT: Marcus Persson
EV. MEDVERKANDE:
Ackeguror och Kör: Jag
Elgitarrer: Jonas Ekestubbe (Djonas)
Trummor: Bengan Andersson
Bas: Kent Liljefjäll
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
Tänkte jag skulle bjuda på en godbit , det var längesen jag spred någonting här, och det har ju enkel förklaring att jag jobbar proffisionellt mot Lionheart Music nu för tiden och jag har fått väldigt mycket på skiva senaste 8 månaderna (13 låtar) men jag skiter i det just nu, dom har inte ens hört denna låten, ÄN :)
Detta är en av några verk som börjar bli klart nu!
Det är bara en proffsig mix som saknas på detta, sen ska den skickas in, me jag tänkte bjussa Er på denna !!
Hoppsa ni gillar den .
Åter igen .. Tack Jonas Ekestubbe för ditt jobb som är grymt som vanligt!
Basen ligger kanske lite högt, men detta är bara min proddmix, så ni ska få höra när den riktiga mixen kommer (inom 1 vecka lovat).
Hoppas ni gillart!
[mp3=200,20,0,center]http://mirror.perrra.nu/First_Day_Of_My_Life_CMMIX.mp3[/mp3]
Mvh
Marcus
Eddi:
:D Det skulle förvåna mig mycket om inte den här låten blir den fjortonde i skaran. Bra låt, bra text bra jobbat av alla inblandade jag vet att jag varit lite mot Beccas röst i tidigare produkter - men här sitter den som en smäck vore kul om hon kunde få komma ut lite också, och inte bara på demostadiet.
Det vore också roligt att få reda på vilka som framför de andra 13 låtarna om du har någon info om det?
Eko
perrra:
--- Citat från: Eko skrivet 17.10.2009, 20:54:07 ---Det vore också roligt att få reda på vilka som framför de andra 13 låtarna om du har någon info om det?
Eko
--- Slut citat ---
Baby Alice - Hurricane
Drifters - Kan man kyssa
Drifters - Himmelen för mig
Drifters - Mitt hjärta brinner än
Zekes - I ett fönster
Jontez - Jag tror på dej
Fröya (norge) - Om du undrar hur jag mår
Cc & Lee - Kan du se genom tårarna
Jive - Bye bye my love
3 låtar till norge
2 låtar till Tyskland
Vet dock inte titlarna än, eftersom texterna är omskrivna på deras språk :)
Mestadels dansband!
Men det rokkar ju fätt , eller? ;)
Jag hoppas också Rebecca kommer ut, vi har skrivit snart ett helt album till henne, så vi kan presentera ett helt ´kit , för att få ut henne.
Jag vill nog det mer än henne dock :) Men jaggillar sån här musik som fan!! Jag är kanske inte världens bästa påjust pop/rock men jag försöker i alllafall! :)
/Marcus
max:
Tycker det låter riktigt bra!
Snyggt arrat och sjunget/spelat, dessutom väldigt bra proddat. Låter färdigt i mina öron :) men det blir spännande att höra slutmixen.
Kul att det går bra för dig och att du får ut så många låtar!
Som eko sa skulle det förvåna väldigt om inte denna också kom ut på skiva :)
perrra:
Tack så jättemycket! Det värmer verkligen .
Men jobbar man med rätt folk, så blir det automatiskt bra, det har jag förstått.
Trummorna är 10 spår, helt oklippta, bara importerade.
Basen , bara importerad.
Gitarrerna, bara importerade, allt ligger rätt , bara import! klart :)
Sen är det givetvis mycket jobb runt omkring, Sången är inspelad med sjyssta grejer också, det blir ju bra !!
Men jag är jätteglad att ni gillade det, med tanke på att jag är lite på hal is när jag skriver och producerar sån här musik, jag kan ju egentligen inte musikstilen 100% .. men jag gör det till min grej då istället , då jag tycker det låter bra!
TACK!
/Marcus
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida