Forum > Färdiga produktioner

Gränslandet - Söta Inget

<< < (12/14) > >>

cykeln:
Rattlesnake
aj, aj, aj är en ren ripp off från den låten - attans att du kom på mej där!  :D
Nejdå men hoppas att det visar att samma ord kan ha så olika innebörd och känsla
Håller med om sång, spel och prod - kul att få vara med här!

mahan
Kan som sagt bara hålla med om  sång och musik
och det är ju typiskt att det är jag som ska dra ner det hela  :ph34r:  :D
Huruvida radarn är modern kan man man förstås undra ...

Den första radarliknande konstruktionen patenterades av den tyske ingenjören Christian Hülsmeyer redan 1904. Hans så kallade "Telemobiloskop" var främst avsett att undvika kollisioner mellan fartyg och annat i nedsatt sikt. Grunden till den moderna, och i dag mycket effektiva, radartekniken lades 1935, då den skotske fysikern Robert Watson-Watt konstruerade en anläggning där elektromagnetiska radiovågor reflekterades från fasta förmål och åstadkom ett eko som avbildades på en bildskärm.

Kanske ska tillägga att i den fullständiga texten så förekommer även orden juste och GPS - "skänk mej en karta och ge mej en juste GPS" - kanske var tur att Freddy gick hårt fram med saxen !  :D

Wernborg:
Jättesnyggt spelat och sjunget. Men för snällt och tillbakahållet för min smak där nästan ingenting sticker ut och skaver vare sig i sång eller instrument.

ydderF: du gör några roliga bends på banjon ibland. Det sticker ut men får passera helt obemärkt. Varför inte bädda in en sån finess i ett riff?

Bra jobbat.

ydderF:
Rattlesnake,
tackar för dom orden.

Mahan,
tack, jag hoppas att få gjort så manga låtar att vi kan plokka ut och sätta i hop til en platta till nästa sommar.
Det är ett bra mål att ha :)
Vi har inte diskuterat det innbyrdes i Gränslandet änn, men jag hoppas Åsa och Stefan är med ;)

Wernborg,
tackar så mycket. Du har nog hört fel, för jag bendar inte en enda ton på banjon på den här.
Du tänker nog på dobro'n. Det kan blandas lite med banjo'n i en ljudbild.
Jag gjör fills med dobro som kanske kunde varit lite högre i ljudbilden,
men problemet med det är det kan krasja med Åsa's vokal.. Och det törs jag inte.. Då blir hon såååå arg!!! :P :P
Men tack för tipset!
Apropos banjos med bending. I den här låten gjör jag det på solot. Rundt 80 på spelaren.
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=19158.0

Åsa:

--- Citat från: ydderF skrivet 27.10.2009, 12:57:56 --- jag hoppas att få gjort så manga låtar att vi kan plokka ut och sätta i hop til en platta till nästa sommar.
Det är ett bra mål att ha :)
Vi har inte diskuterat det innbyrdes i Gränslandet änn, men jag hoppas Åsa och Stefan är med ;)

--- Slut citat ---

Aha, du har en plan?  ;) Låter himla trevligt tycker jag  :D

Rattlesnake, Mahan och Wernborg.. så glad att ni gillar!!  :wub:
Jag var aaaningens skeptisk till textraden ajajaj kan jag lova, men det blev ju jättebra sen i melodin!

Dividend:
Klart man skall få störa sig på country/blågräs :lol: I det här fallet blir det dock itne den jobbiga varianten alls.

Nämen, det är en bra låt men skulle också utvecklat det annorlunda. :) Det behöver man förstås itne säga, för det tyckerj ag nästan alltid, men ibland kan det vara vettig kritik också.. Tycker jag :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion