Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet - Söta Inget
ydderF:
Woooaahhhh!!! 5 av 5 folkflabbarottisar???
Det ska med i vårt presseskriv :)
Tusen takk, Flabb!
Jäpp, instrumenten är mandolin, banjo, akustisk gitar, kontrabas och dobro.
Får mig är det veldig roligt att ha en viss formel, ram om du vil, när jag spelar inn med Gränslandet.
Blir lite som filmkonseptet dogme, som Lars Von Trier gjorde kjänt.
Kanske jag dristar mig til trummor now and then, och kanske lite piano, men jag vil ha ett akustisk (bluegrass ) uttryck.
Vi är så smått i gång med en ny låt, så jag hoppas den är klar til veckan.
cykeln:
Emu
Tack för lyssnig och synpunkter - tror jag förstår vad du menar - och det är ju det här med tycke och smak.
Själv tycker jag musiken verkligen går hand i hand med texten när blågräset går igång - så det kan va :D
Kul att du lyssnar fast det är banjo!
martinm
"..fördjävla bra" noteras i hjärtat så här i en genomgrå måndag startpåveckan. :wub:
flabb
Tackar för den pärlan :wub:
Åsa:
Tänkte bara titta in och köra lite tacktal :P
Emu, kul att du lyssnade på låten fastän att jag vet att du får utslag av sånt där blågräsaktigt :D Glad att du gillade sången!
martinm, hm... Alice Babs..? :huh: Okej, det känns okej då eftersom du tyckte det var "för jävla bra" -skön kommentar! Tack så jättemycket! ^_^
Flabb, tack så jättemycket! Så kul att höra!! Du får en :wub: tebaks!
/Den här är min favorit hittills.. har jag nog redan sagt ja.. :D
Nästa låt är på gång som Freddy nämnde.. den blir lite annorlunda, samma stil men ja.. jo, lite annorlunda blir den nog. Tänk att det här är så kul!!
Rattlesnake:
Proffsklass på produktion, sång och spel. Helt oklanderlig mix, sitter som gjuten.
Modigt av cykeln att våga ha med "aj aj aj" i en text, med tanke på Schytts hemska sång från 1973. :ph34r: :)
Snyggt arrat och med god variation som gör resan behaglig. Och de mycket snygga reverbsvaret på slutet är en liten överraskning till lyssnaren. Tack för musiken! :)
mahan:
Tjou o hej hopp!
Här finns ju inget att tillägga, radioklart för hela slanten, proffsen har gjort det igen, jisses va härligt, detta måste ju ge ut på riktig platta till nästa sommar. Sången är :wub: och komp o stämmor likaså! Sanslöst snyggt jobb!
Enda jag kunde tänka att såga på är faktiskt textens första ord, byt ut "radarn" mot "rodret" . I en sån här känslig o skönt gungande låt känns "radarn" lite för nymodernt o tekniskt, så hellre gammaldags och "rodret" :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida