Forum > Färdiga produktioner

Gränslandet - Söta Inget

<< < (8/14) > >>

cykeln:

--- Citat från: morgonte skrivet 23.10.2009, 23:53:48 ---
Där ser man...jag associerade spontant till min åländska mosters milda kraftuttryck "voj söta" som hon säger när hon typ spillt mjölk eller nåt sånt. Tänkte att ni kanske säger nåt liknande i Orsa.  :rolleyes:

--- Slut citat ---

Ahh.. vad fint! Det ger ytterligare en dimension åt texten - tack för det!
Egentligen ska man nog inte "förklara" vad man menar med sina texter - det är bättre att var och en gör sin tolkning - det blir som synes mycket rikare då!

ps
I Orsa har vi söpärer som är vår nationalrätt - men det är en helt annan historia  :D

Emulator:

--- Citat från: Avslappnad skrivet 23.10.2009, 10:24:09 ---
--- Citat från: Åsa skrivet 17.10.2009, 16:31:03 ---Ja jag är då bara så jävla toknöjd så jag skrattar högt här  :lol:
Musiken, melodin, texten, körerna, mixen, så STOLT över den här låten!!

--- Slut citat ---

Det tycker jag att du definivt kan vara! :) Tycker att låten håller för en CD med gränslöst. Nu vet jag det är som det är men jag är inte helt förtjust i countryplocket, låter tar en riktning som jag personligen inte är så förtjust i. Men likväl är det oerhört kompetent skrivet och framfört.

--- Slut citat ---

Håller med avslappnad. Riktigt bra spelat och mixat! Kanske att sången ligger lite högt i introt, och lite lågt senare? Möjligen en gnutta mer kompressor kanske kunde hjälpa där, men det är nog mest petitesser :)

Bra text, och riktigt bra sång tycker jag.

Dock tycker jag som avslappnad att låten tar en riktning jag inte gillar, och som inte riktigt passar in. Jag hade nog hellre sett en annan väg, men det har mest med tycke och smak att göra.

ydderF:

--- Citat från: Emulator skrivet 24.10.2009, 16:26:24 ---Dock tycker jag som avslappnad att låten tar en riktning jag inte gillar, och som inte riktigt passar in.

--- Slut citat ---

Tack for dom goda orden, men kan du förklara "riktning"?
Vil du att ett collab som vil ha ett bluegrass sound, inte ska gå i en bluegrass riktning?

Hmm.. Förklara mig, snälla..

Emulator:
Kort om hur jag tänkte: Låten börjar sparsamt, lite eftertänksamt, lugnt och fint med sparsam instrumentering till rösten. Sen ramlar countryplocket in (ok, bluegrass) och jag tycker då att hela känslan gick förlorad. Jag hade helre sett att den fick vara lugn, alternativt tog sig i någon annan riktning.

Men, som sagt, beror väl mest på att jag inte gillar bluegrass/country som sådant, men, det hade varit kul att höra den i en annan tappning, som jag tror låten skulle vinna på.

Visst, kanske skitknäppt att vilja ta bort bluegrasset ur ett bluegrassamarbete, men när jag ändå kändå så så vill jag ju skriva det. I mina ögon är det just detta demoforumet handlar om, att utrrycka sina ideer och synpunkter om andras låtar.

NU är ju allting så väl framfört så det lär väl knappast bli ändringar ändå, men, som sagt, jag ville säga det.

Gör jag mig förstådd alls tro ?  :blink: :D

ydderF:
Jodå, du är förstådd....
Men att någon orkar bruka energi på att tycka att något borde vara anorlunda änn det det är, is beyond me...

Beundringsvärt, helt enkelt :blink: :D

Hmm.. Jag tycker min katt borde ha varit en hund :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion