Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet - Söta Inget
Avslappnad:
--- Citat från: Åsa skrivet 17.10.2009, 16:31:03 ---Ja jag är då bara så jävla toknöjd så jag skrattar högt här :lol:
Musiken, melodin, texten, körerna, mixen, så STOLT över den här låten!!
--- Slut citat ---
Det tycker jag att du definivt kan vara! :) Tycker att låten håller för en CD med gränslöst. Nu vet jag det är som det är men jag är inte helt förtjust i countryplocket, låter tar en riktning som jag personligen inte är så förtjust i. Men likväl är det oerhört kompetent skrivet och framfört.
ydderF:
Tack Hogge,
visst sjunger hon nydelig på den här ;)
Tack Avslappnad,
glad du orkar att lyssna;)
Jag är medveten om att bluegrass( inte country ) inte är för alla..
Jag är heller inte så fortjust i slick country-musik, men älskar bluegrassinstrument som
banjo, dobro, mandolin och fiddle. Fiddle kan jag desvärre inte spela. :(
Åsa:
Hej på er Morgonte, Tokai, Hogge och Avslappnad, tack snälla för era fina kommentarer på låten, det värmer verkligen gott en grå och trist dag. Tack :wub:
Eddi:
--- Citat från: ydderF skrivet 23.10.2009, 14:05:31 ---Tack Hogge,
visst sjunger hon nydelig på den här ;)
Tack Avslappnad,
glad du orkar att lyssna;)
Jag är medveten om att bluegrass( inte country ) inte är för alla..
Jag är heller inte så fortjust i slick country-musik, men älskar bluegrassinstrument som
banjo, dobro, mandolin och fiddle. Fiddle kan jag desvärre inte spela. :(
--- Slut citat ---
Trodde alla norrmän kunde fiddla..... :D
morgonte:
--- Citat från: cykeln skrivet 21.10.2009, 17:12:00 ---
Det är inte en översättning av den låten utan mer av begreppet "Sweet nothings" ungefär "gulligt nonsens"
Här blir begreppet överfört till en person - den som sångerskan vänder sig till "Aj aj aj - kan du finna mej ..." och "se på mej varligt och ...."
Frågan är om personen finns ...?
Sen är kanske hela låten ett gulligt nonsens - söta inget? :D
--- Slut citat ---
Där ser man...jag associerade spontant till min åländska mosters milda kraftuttryck "voj söta" som hon säger när hon typ spillt mjölk eller nåt sånt. Tänkte att ni kanske säger nåt liknande i Orsa. :rolleyes:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida