Forum > Färdiga produktioner

Gränslandet - Söta Inget

<< < (6/14) > >>

ydderF:
morgonte,

coolt namn, förresten ;)
Enig med dig, tycker inte at att alt ska vara efter boken.
Och jag er veldig tacksam och glad för att du hör det i vår musik och kommenterar det!! ;)

Tokai:
Aj,aj,aj - refrängen häftar sig verkligen fast. Skön akustisk pop (ang. genre) Lite Povel Ramel, faktiskt också.
Sången är lite för diskantig, konsonanter hörs på mindre bra sätt. Går väl och mjuka upp antar jag. Men sången är smittande glad.
Det instrumentala är som alltid bra av ydderF.
Sen undrar jag var titeln kommer in i sången?
Nog är den väl en översättning av Brenda Lees Sweet nothing?

ydderF:

--- Citat från: Tokai skrivet 21.10.2009, 15:38:08 ---Sången är lite för diskantig, konsonanter hörs på mindre bra sätt.

--- Slut citat ---

Ja det där svårt några gånger, tycker jag.. Jag har de-esser på och tagit av 2k..
På mina Genelec 1030A låter det perfekt, men på mina Yamaha HS50, så är hör jag vad du snackar om..
I bilen låter det perfekt och på stereo'n på köket, så låter det bra.. Hmm..

cykeln:
morgonte
"Jag instämmer i alla andra lovord - en kanonlåt, välskriven, välsjungen och välspelad!   Jag som lyssnar mycket på texter måste bara få ge Stefan extra credit för en fantastisk text - nya överraskningar, oväntade metaforer på varenda rad! Suveränt! Jag köper skivan när den kommer ut!

Jag har funderat på varför jag blir lätt förvånad när andra versen sätter igång med banjon i fokus - utan att hitta någon påtaglig orsak. "

Hej, jag bugar ända ner till golvet - det är jättekul att höra detta! Tack så hemskt mycket!  :wub:

Angående banjons inträde .... Första versen handlar om läget när ingenting stämmer - som understöds av viskaraktären
i andra versen - när man märker att man inte är helt fel ändå - understöds den känslan av banjon och bluegrass

Tokai
"Sen undrar jag var titeln kommer in i sången?
Nog är den väl en översättning av Brenda Lees Sweet nothing?"

Vad kul att du uppmärksammar detta!
Det är inte en översättning av den låten utan mer av begreppet "Sweet nothings" ungefär "gulligt nonsens"
Här blir begreppet överfört till en person - den som sångerskan vänder sig till "Aj aj aj - kan du finna mej ..." och "se på mej varligt och ...."
Frågan är om personen finns ...?

Sen är kanske hela låten ett gulligt nonsens - söta inget?  :D

hogge:
Va vackert.... Din röst kommer verkligen fram i den här Åsa. Du låter "närmare" än någonsin tidigare.. Känns som om Du står här bakom min rygg och sjunger... Me like mucho!!!
Otroligt mysig låt. En kanonproduktion helt enkelt.. Grattis!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion