Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet - Söta Inget
Åsa:
--- Citat från: Plinka skrivet 18.10.2009, 00:57:51 ---Otroligt behaglig och mysig låt, mycket tack vare Åsas snygga sång faktiskt! :D
--- Slut citat ---
TACK för den ;) :wub:
--- Citat från: stajo skrivet 18.10.2009, 10:30:46 ---Grattis till en fantastisk låt/visa :). Allt känns väldigt självklart, nä alltså så j-vla bra.
Kanonsjunget åsa!
--- Slut citat ---
Tack snälla Stajo, när man är så här nöjd med en låt blir man ÄNNU gladare och nöjdare när man läser en sån där kommentar!! :wub:
--- Citat från: equality skrivet 18.10.2009, 10:49:25 ---Underbart! Blir helt varm inombords som när man var liten och hörde Lyckliga Gatan första gången eller såg Djungelboken. Vilken pärla! :wub:
--- Slut citat ---
:wub: och jag wubbar vidare! Vilken underbar kommentar! Den här låten är nog min favorit bland dom vi gjort hittills och jag gillar ju alla så otroligt mycket :D
// och freddy, ja jösses vad ska jag säga :lol: Det är ju extremt inspirerande det här samarbetet också, som du säger, texten är underbar att sjunga och musiken, finns inte ord. Om du är fruktansvärt glad för detta collab så är jag ännu mer fruktansvärt glad :P
MaxB:
MMMMMmmmmmmm underbart vackert samarbete där alla bidrar med guld.
Gitarkompet i inledningen lät lite onödigt högervriden i min hörlurar, innan mer instrument kommer in och balanserar ljudbilden.
Jag gillar "stoppen" med refrängen. Kanske inte fungerar om man dansar till musiken men för den som lyssnar!
Åsa:
--- Citat från: MaxB skrivet 18.10.2009, 22:00:20 ---MMMMMmmmmmmm underbart vackert samarbete där alla bidrar med guld.
--- Slut citat ---
:wub: :wub:
jugas:
ja jag säger då det....supert...!! m.o.r/mainstream men på en helt egen måte...kjempeimponerende!!...
fortsätter ni så här har ni en fullängdare ute till jul... :D
jugas:
"Så vil jag til sist si att svensk är et fantastisk musikalskt språk. Mycket bättre en norsk
Fruktansvärt glad för denna collaben!"
ikke helt enig....det finns väldigt mycket fin musik på norsk...där just det norska språket har ett alldeles speciellt värde...
kommer inte på så många exempel typiskt nog...men Odd Nordstoga t.ex. skulle ju bli väldig platt på svenska...Ole Paus(jo kära svenskar han heter så, men "au" uttalas i norge mer som en "öu" diftong) på sin alldeles speciella måte...Herbjörg Kråkevik....och Odd Börretzen förstås...även om han mest pratar, så pratar han ju väldigt musikaliskt...på norsk!!
Och så finns det ju massevis med flott folkemusikk med nydelig sang på norsk.....
/Robert
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida