Forum > Demolåtar
Eko - HypnoDance
Light Head:
Helt ok! Rätt kul och lagom udda.
Detta skulle jag vilja att du "midifierade" så mycket det går. (Inte ofta jag säger att saker skall bli mer "midi"!!) Kanske räcker det om du trycker på Q-knappen? Hajjade du??
MaxB:
Jobba vidare på temat! Inte min bag men det kan bli kul resultat!
Trummor... reverb... tycker att även denna låt tappat ljudet från kicken, pga för mycket Mister Re Verb, på hela trumpaketet. Något att reflektera/reverbera över, Mr Eko ;)
Kornstad:
Annorlunda kreation det här, fast jag fastnade och var tvungen att lyssna klart.
Tycker inte alls att trummorna, varken ljudet eller spelet passar till låten. Skulle valt bort reverbet och valt en mer "synthig" typ av trummsättning. Gärna lite drömmande, suggestiv och som bara ger ett skönt flyt i låten med coola små effekter och svep.
"Vad f*n menar han...?" Jag veeet! Jag har inga bra referenser för vad jag menar som jag kommer på just nu, det är bara en känsla som jag får. Svårt att beskriva i ord.
Det ljusa ljudet som kommer in och hoppar mellan högtalarna emellanåt känns lite vasst. Testa att softa det en aning bara så blir det nog behagligare i ljudbilden.
/ Andréas
Avslappnad:
Gott mos! :) Låter som en blanding av 80-talsdeckare&Paul Hardcastle mixat med en ordentlig mängd syntband. Glad musik, åtminstone fick det igång smilbanden på mig. ;)
jugas:
får lite Zavinul/Weather Report - Birdlandvibbar när jag hör detta :)
verkligen en go' grund....jobba vidare för tusan... ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida