Forum > Demolåtar
WASTER - here with u - NYA MIXAR 100221
Eddi:
Nu kom jag åt den - det tog en stund innan den var spelbar via den där länken så jag var väl lite för ivrig senast.
Välkommen till KR
Gillar låten och vet inte om jag håller med kamraterna att den ska ner i tempo - men hur du än gör så måste du lira om den den är alldeles för basfattig nu och ackeguran blir för tröttsam i längden på det här sättet. Sången låter lite för dold men det hörs att bra potential finns både på herr och damsidan.
Vet inte vad du har för inspelningsgrejor men nog tycker jag att låten är värd en nyinspelning med en ny grund i form av någon slags slaginstrument och bas (i rätt takt) nu seglar rytmen lite och det är ju inte så kul.
brynte:
gött att de funkar iaf!
tackar:)
kul att du gillar låten!
mm, kanske måste ta tag i de å lägga om acken, men testar nog hur de blir å bara sänka den först iaf...
ska göra ett par försök å rensa lite bland frekvenserna, så sången kommer fram bättre!
slaginstrument begriper ja mej inte på, men ja funderar på å be nån om lite hjälp me den biten!
de ligger faktiskt en bas i bakgrunden redan, men den e rätt diskret (lågt mixad) å e oxå stråkar...
ska nog testa å dra upp den lite, iom att ja testar å sänka acken...
Light Head:
Välkommen!
En lagom bra låt, som skulle kunna vara bättre, klart bättre om bara guran inte tjötade hål i huvudet på mig!!
Lite nytt arr, och trummor! En bas.. ja detta kommer att bli bra serru!
MaxB:
[mp3=200,20,0,left]http://web.telia.com/~u23405803/here%20with%20u%20-%20091015.mp3[/mp3]
Du kan själv plocka in "musikspelaren" om du klickar på den lilla blå knappen med en högtalare och sen klistrar in hela länken till låten: http://web.telia.com/~u23405803/here%20with%20u%20-%20091015.mp3
Låten är mycket bra och förtjänar att göras om i sin helhet. Den här mixen har några problem jag inte tror du kommer runt på annat sätt än att göra en ny version. Det är den definitivt värd!
1) Det låter vettigt att sänka tempot lite.
2) Har du nån basgitarr? Den skulle ge ett bra komplement till gitarr och sång/kör
3) Din sång och Janets kör är superbra men i mixen verkar din sång ha kompressor eller deesser på, som gör att det låter som du läspar då du sjunger.
4) Omväxling:
a) Om låten nu går i ||: G D C D :|| skulle det passa bra med ett annat tema som omväxling, nånting som kommer in i mitten och börjar på C och bryter av från nuvarande ackord, kanske något som går hälften så snabbt så blir det ännu mer omväxling.
(Nu vid femte lyssningen hör jag att det finns ett sånt tema)
b) Första versen eller kanske första versen efter ett annat tema, skulle kunna spelas av övriga instrument utom gitarren. Det ger också omväxling.
5) Lägre volym på gitarrkompet
Kornstad:
Det här låten är helt klart värd att jobba vidare på.
Jag håller inte med om att den går för snabbt. Jag lysnade enbart på själva sångmelodin med detta i åtanke och där känns tempot helt rätt tycker jag. Däremot kan jag hålla med om att gitarrkompet känns stressat. Byt hellre till ett annorlunda komp än att sänka tempo.
Gitarren ligger väldigt högt i volym och är ganska vass/ringande i ljudet. Sänk den en aning så att den smälter in mer i ljudbilden och testa dig fram med en eq för att hitta ringljudet och sänk ner det frekvensområdet en aning bara.
Mycket av de låga frekvenserna ligger i sången som jag upplever det. Det är nog där som du behöver skära lite bas för att få en tydligare ljudbild.
Bra låt! Fortsätt med denna!!
/ Andreás
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida