Forum > Demolåtar
WASTER - here with u - NYA MIXAR 100221
Emulator:
Nu låter det rätt ok!
Eventuellt lite diskantrik kanske? Eller så är det mina öron (recovering from lock i öronen)
jag hör iallafall alla instrument klart och tydligt!
Lite "tråkig" sång, ganska laid back attityd hos sångare, och ett ljud som saknar lite krisp. kanske kan vässa det en aning?
Jörtjejen som kommer in låter som hon sitter nån helt annan stans. Lite reverb på henne så hon smälter in bättre i bilden kanske.
Ta mina åsikter med en nypa salt, jag litar inte riktigt på mina öron!
brynte:
MaxB - håller me! kanske lika bra å ta bort den första versionen...
tackar:)
Emulator - du får va rädd om dom stackars öronen;) känsliga grejer, vettu;)
asså, även 2:an e "diskantig"?:(
jävligt gött å höra!:) då kanske allt "pluggande" om mixning, på sistone, har gjort lite nytta iaf:)
saknar krisp? då höjer man eq:n lite i dom höga frekvenserna, va (ca 10000-15000khz)!?
har allt för mej att hon har samma reverb, men håller me om att de inte låter... riktigt som det borde!
Ska kika på de!
för att få henne "närmare", borde de väl läggas på ett kortare reverb, eller de kanske e bättre å se till så hon har exakt samma inställningar som leaden, så de smälter ihop bättre…!?
Ok, krya på dej då;)
egghuvud:
Tror det mesta kring själv ljudbilden är kommenterat. Gitarren är fortfarande för vass och ligger för mycket i övre mellanregister för att det skall bli behangligt att lyssna på. Sången låter som du sjungit in i kakburken. :) Tyvärr känns det som att det finns mycket jobb kvar, men låten har potential. Håler med Emu om att arrangemanget inte heller känns klart. Det blir välidgt monotont efter någon minut med den där gitarren som maler på. Skulle nog försöka göra arrangemanget mer nyanserat kanske lite fler kompvariationer på vers refräng t e x. OM du arrar för trummor och så så skulle det kunna låta som The Corrs ungefär.
Jobba på bara
eggs :)
Bengan_gbg:
Jag tycker låten är bra - men som ngn sagt innan så låter den lite "stressad" och liiite för snabb? Skönt raspigt/hest sångstuk du har iaf brynte :) Kanske skulle vara lite mer bett i sången ändå?
brynte:
egghuvud - ska kika mer på gitarren då!
får nog testa å eq:a den när hela låten spelas, istället för separat!
ska testa å sänka gitarren å höja basen lite till oxå...
ok!? de e väl inge bra, antar ja, fast ja ofta e där nere å gräver efter kakor...;)
va beror sånt på då? för hårt komprimerat?
ok, tycker själv de blev mycket bättre me dynamiken, sen de kom på trummor å bas, men de e ju den där gitarren igen då...
trummorna å basen får nog va som dom e, eftersom ja har fått hjälp me de (har ingen bas å kan inte trummor), men de finns väl ev lite alternativ till gitarrackord iaf...
japp, har blivit en riktig långkörare de här, så ja börjar bli lite less, men lite mer tid, e ja nog beredd å lägga ner på denna:)
Bengan - hmm, de e väl om ja testar å dra ner tempot lite på hela projektet isf... e värt ett försök, men hoppas inte pitchen ändras för mycket bara...
har vart inne på de tidigare oxå, men har faktiskt inte testat än!
tackar:)
mm, tror de finns 2 möjliga orsaker, som ja direkt tänker på, till varför sången inte har mer bett!
1 – om ja skulle börja spela in den här låten ida, skulle ja ha satt på capot högre upp på gitarrhalsen, så de hade passat min röst bättre!
De blev en aning för lågt, för att va optimalt, känner ja!
2 – sjunger i en lyhörd lägenhet, me kinkiga grannar ovanpå, som (misstänker ja) orsakar att ja (kanske lite omedvetet) sjunger lite mer dämpat, än ja skulle gjort annars!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida