Forum > Demolåtar

WASTER - here with u - NYA MIXAR 100221

<< < (4/7) > >>

brynte:
de e faktiskt på g me trummor:)
ja har bett en go vän, som ja vet e duktig på trumprogrammering om hjälp me de, eftersom ja själv inte begriper mej alls på de där... knepiga... bullriga... instrumentet;)
har hört en hel del av hans tidigare verk, så de ska bli väldigt... intressant å höra hur de blir!

de finns redan en basslinga på låten, men den e väldigt lågt mixad å e stråkar...
har tänkt å höja den befintliga basslingan (å sänka acken), men borde kanske även testa å byta ut ljudet, till mer... "vanlig" bas...!?
får nog testa hur de låter å bara få fram stråkbasen först...

aah, de kan säkert stämma att de e för mycket kompression, men tänkte börja me å sänka, eller kanske tom helt ta bort deessern, som ligger på all sång just nu...

stort tack för tipsen ang signalkedja å eq inställningarna:)
frekvenser e helt nytt för mej, så ja behöver all hjälp ja kan få;)
har kommit en bit i "mixologi" nu å där finns de oxå en hel del nyttiga tips ang frekvenser osv!
jäkligt bra läsning för en rätt okunnig mixare;)

tackar,  tackar:)

japp, ska fortsätta me de;)

lägger upp en ny version, när trummorna e klara å så kanske ja har hunnit me lite mixning då oxå;)
(har en ny låt på g oxå, som tjatar å vill spelas in;)

hogge:
Det här tror jag kan bli riktigt bra.. Tempot tycker jag är helt rätt, men endast om det tillkommer fler instrument här.. Vill ha rubbet; trummor, bas & gärna en gitarrslinga i bakgrunden.. men ett intro med endast aukustisk gura (som nu) känns bra..

Tycker sången låter lite "burkig", men det kan vara mina lurar..

brynte:
tackar hogge:)

e på g me både trummor å bas!

ska försöka kika på "burkigheten";)

tackar för kommentarer å tips:)

Tokai:
Tjena Brynte!
Det börjar bra, men efter ett tag tröttnar man på gitarrenas spel ,speciellt det högstämda diskantiga stränginstrumentet. Låten är ok, men det saknas variation. Sången är svajig, kören kan bli bättre, gillar när det kommer en variation där på slutet - mer sånt. Gillar ändå engagemanget i låten.
Har inget direkt problem med tempot, tror att gitarrkompet skulle kunna varieras bättre, alltså inte bara hamra ackord utan mer lägga vanliga raka ackord på varje 4-del, i allafall den ena guran. En slagverk skulle nog också behövas, tamburin, handklapp, typ. Nu har jag nog redan sagt vad andra påpekat, men jag skrev detta innan jag lästa andras kommentarer. Hoppas du får inspiration att jobba vidare med låten

brynte:
tjena Tokai!

tänkte vänta me å svara dej, tills ja hade en ny version upplagd, men ja e inte riktigt där ännu!

japp, har fått mycket kommentarer om acken!
har inte helt bestämt mej än, utan väntar nog tills trummor, bas å en ommixning e klara, å får se om den fortfarande "stör"!?
gör den de, kommer ja spela in acken igen!
lite "luftigare" å så ska ja ev testa lite mer variation isf...

sången tror ja nog ändå får duga, tror ja...
har grannar me exeptionellt bra hörsel, så ja får välja mina sånginspelningar me stor omsorg;)

helt rätt å kommentera utan å läsa andras kommentarer först:)
annars kan lyssningen lätt bli påverkad...

har fått höra ett litet smakprov på ca hur den kommer låta me trummor å bas på å ja blev verkligen överraskad av hur stor skillnaden blev:)
ska bli riktigt sköj å höra, när de blir klart...;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion