Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Kom gunga loss

<< < (5/6) > >>

MaxB:

--- Citat från: Larsson skrivet 22.10.2009, 01:44:58 ---jag har bara lyssnat på sista versionen, & jag tycker den sitter
bra sång, ledig & luftig ljudbild.. det är lite blåsljud som gör sig gällande
det är helträtt för låten..man skulle önska att en blåssektion kunde kliva in & göra lite schyssta fills
det skulle sätta låten som smäcken

iaf..skön låt & bra feeling.. hoppas du får levande trummor!
:)

--- Slut citat ---

Men jag är rätt nöjd med de här trummorna redan. Man hör knappt att det är en midi-baskagge ditlagd efteråt.
Skulle vara kul med riktig blåssektion och riktiga fills, här testar jag bara på skoj men det ju som rytm-skapare.

Larsson:
ja det låter redan bra. men jag fattade det som att du efterlyste riktigt trumspel
och jag brukar alltid tycka att musik med levande trummor låter lyx
fast.. jag har inga invändningar mot de trummor du redan lagt

:)

asti:
Underbar vy där med segelbåten i viken...... :wub:
Tycker låten inte alls är så dum, men jag tycker du ska dra ner basen lite, den är för dominant.
Skönt gung!

equality:
Sol, bad, semester och calypso är en skön blandning särskilt nu i oktobermörkret. Aston Reymers Rivaler gillade jag och jag får såna vibbar. Har du möjlighet till brass (nån synthsax nu?) vore det kanske pricken över i:et. Men i:et i sig är så sköngungande att det räcker långt. Fint arr, körerna topp!

MaxB:

--- Citat från: asti skrivet 22.10.2009, 20:30:09 ---Underbar vy där med segelbåten i viken...... :wub:
Tycker låten inte alls är så dum, men jag tycker du ska dra ner basen lite, den är för dominant.
Skönt gung!

--- Slut citat ---

Jag har basen så här högt på flera av mina nyare låtar för att jag gillar det och för att den ska gå fram i enklare högtalare. Kanske inte bästa sättet men... jag gillar det.

Klemme har inte haft tid att varken lyssna, kommentera eller lägga trummor så jag är nöjd så här. Nu är det dags att gå vidare på nästa projekt, som förhoppningsvis ska vara Pink Floyd-inspirerat, ljudmässigt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion