Forum > Färdiga produktioner
Eko - You got a choice
Eddi:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 22.10.2009, 08:37:46 ---Tjabba Eddi.
Då skall vi se vad du kokat ihop för dänga..
Tveksamt om jag hört denna förr,känner inte igen den..Lite högre sång skulle jag vilja ha..Sen tycker jag att din mörka röst var riktigt cool,vill gärna höra mer av den.I lurar så låter gura solot lite mysko då det är pannat så kraftigt höger,det lät bättre i monitorerna på avståndslyssning.I övrigt så hittar jag inget neggigt,upp med sången och dra in guran lite mot mitten får bli min summering - sen har du den tycker jag.Visst,du skulle också kunna peta in fler fills i trummorna,det skulle höja lite men är inte nödvändigt - mera en utsmycknings fråga då..
Rock on mate
Mike
--- Slut citat ---
:D Tack för tyck Mike - ok centrera guran lite och upp med den vanliga sången antar jag att du menar.
Eddi:
--- Citat från: asti skrivet 22.10.2009, 20:43:23 ---En låt med bra (kl)ös! Nästan lite wall of sound! :)
Tycker som HM att du ska höja sången, men även basen, den är lite diffus nu!
Fräckt med den djupa rösten i början!
Som helhet tycker jag mixen är lite diskantrik, lite vass. Kanske skulle den vinna på att få lite varmare sound...?
--- Slut citat ---
:D Tack för tyck Asti jag har gjort en ny mix som hanterar (hoppas jag) dina önskemål på ett positivt sätt.
Eddi:
--- Citat från: equality skrivet 22.10.2009, 21:04:55 ---Vad snyggt! Du har egen stil som kommer helt till sin rätt här. Wall of sound i all ära och mäktigt låter det men det vore intressant med ett mer avskalat komp. Sången drunknar något. Cymbalen låter inte så bra. Men låten är ju så härlig! Mycket fina upptakter där inför brasset innan refrängen. Lite som Van Morrisons High Summer, man hör i huvudet hur det skall sjungas men det går inte att få till det som han. Jag skulle inte kunna få till det med dina låtar heller. Vilken fin refräng! Bra jobbat Eko!
--- Slut citat ---
:D Allt det du säger suger jag i mig som en svamp - tack EQ - tror att nya mixen hanterar dina invändningarr
Eddi:
--- Citat från: hogge skrivet 23.10.2009, 10:07:14 ---Jäklar i min lilla låda.. Det här va ju skiiiitbra...
Den här åker direkt ner i MP3-maskinen.. Snyggt jobbat EKO.. :wub:
--- Slut citat ---
Thnx Mr Rocker finns i o f s en ny mix nu då men är du nöjd så är jag nöjd. :D
Eddi:
--- Citat från: cykeln skrivet 23.10.2009, 15:02:18 ---J-ligt bra låt!
Lite Springsteen som han var i början
Cool början med mörka rösten.
Jag gillar ju såna där "skramliga" gitarrer som kommer in sen
Man bara väntar på sax-solot men så kommer guran istället - bra!
Refrängen är ju en höjdare med bra konsert-sjunga-med-drag
Jag gillar upp och ner gångarna i den
Kanske något mycket diskant
--- Slut citat ---
:D Thnx mate. Diskanten troligen fixzad - det där med sax kanske inte vore så dumt. förstår till fullo vad du menar kanske en test i framtiden men jag tror inte jag har nåt bra saxsound. Mäste jag köpa en sax nu också?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida