Kontrollrummet

Rocksångare sökes till annorlunda projekt

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Heathenwomb

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
    • Gitarr
Inser att detta är min första post här och att jag kanske borde presentera mig. Jag heter Elisabeth, började spela piano nör jag var sju men är främst gitarrist och har lirat i ca 16 år. Som 12-åring blev jag intresserad av tv-spelsmusik och gjorde en del pianocovers på Nintendomusik.

1998 startade jag Nintendorockbandet Game Over som några år senare släppte Punch Out-covern Little Mac's Confession som blev en sådan där Internet-hit. Främst en omnämning på sajten Penny Arcade gav oss 6000 träffar på hemsidan samma dag. Sedan dess har de flesta som pysslar med tv-spelsmusik känt till oss och vår musik är väldigt spridd på nätet.

På senaste tiden har vi varit lite inaktiva men det vill vi ändra på. Åtminstone skulle vi vilja klämma ur oss en låt per år. Två låtar på G för tillfället. Vi söker nu en sångare med bra rock-/metalröst som skulle tycka det vore kul att sjunga Nintendocovers. Musikaliskt sett påminner vi väl ganska mycket om Iron Maiden och Metallica.

Lyssna på oss här: www.myspace.com/nesperado

Vill varna lite för att alla låtar där är rätt gamla - vi låter naturligtvis bättre idag!  ;)

Kom igen, fansen väntar!



Edit: Glömde skriva att vi är ett projektband så allting sker över nätet. Bor själv i London. Men möten kan ordnas om det skulle behövas!
« Senast ändrad: 13.10.2009, 23:13:32 by Heathenwomb »