Kontrollrummet

Graphit - Mockba

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad graphit

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
    • i brist på programmerare...
LÅTNAMN: Mockba
ARTIST/GRUPP: Graphit
GENRE: Electroniskt
LÅTLÄNGD: 5:55
KOMPOSITÖR: Joakim Hansson
PRODUCENT: Joakim Hansson
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Låten ligger först i min playlist på myspace  http://www.myspace.com/graphitbeat
Lyssna o kommentera gärna :)


Utloggad graphit

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
    • i brist på programmerare...
Nää jag vet, det är inte min röst... Det är Radio Moskvas orginalröst. Hujedamig.. ;)


Utloggad tsmalmbe

Helt ok. Riktigt nice. Trevligt. Bra. Och sånt. Men.

Reverb är nice, men det behövs kontrast. Beatet kunde vara helt torrt, och viss anadra komponenter också. För att få kontrast. Nu drunknar vi i ambiens och reverb. Jag saknar något som vore helt torrt i mixen. Rösterna har placerats utanför stereofältet med reverb poch panorering, vilket är störande i lurar. Kontrolllyssna i lurar, och centrera panoreringen.

Ploppandet resonerar lite väl starkt tidvis. En detalj.


Mockba. Trevlig ide. Bara propellersoundet fattas, för oss som är födda före åttitalet. Detta var en bra låt overall. Tack tack.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Ja, och ladda gärna upp låten här ifall du vill ha mera coverage, nu kan man ju inte laddar ner låten och lyssna utan att öppna din myspace-sida (myspace suger generellt sett, jag vill ha min favourite-lista i winamp, ingen annanstans).
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Avslappnad

  • Gäst
Riktigt cool låt! :) Schysst "stämning", ryska speakerrösten är kalas! :) Bra, helt enkelt.


Utloggad graphit

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
    • i brist på programmerare...
Tackar för kommentarerna!
Jo jag borde centrera rösten, det stämmer bra ska ta o titta på det. Samplingen jag fick tag på på speakern ligger off i centrering från början o med ett fett jäkla metalliskt reverb på, satt o lyssnade i lurar på det o var tvungen att ta ner diskanten en hel del då det verkligen skar i öronen på en, heh säkert nåt ryskt reverb från forntiden eller nåt :D

Jättekul att ni kommit med så mycket feedback på låten, ska definitivt testa med ett riktigt torrt ljud på den med.

Tackar! :)