Forum > Demolåtar
Cloudsurfer testar på det hårda
Cloudsurfer:
Tja, back in the game som man är kan man ju inte starta starkare än att slänga upp ett rykande färskt test spår! Jaha hur ska man beskriva detta då. Melodisk hardstyle? Bedöm själv! Basen är inte instämd iom att jag inte kan/vet hur fan man gör för att få det i samma key eller hur man gör så att det låter bra helt enkelt med leadet. All kritik välkommnas!
Låtlänk: http://www.speedyshare.com/162176996.html
Sorry för speedyshare men jag har ingen annanstans att kasta upp på.
Light Head:
Blev lite fundersam när du skrev att du inte vet hur du spelar i rätt tonart..
Men antar att det är byggt på loopar?
Är det svårt att spela basen? Typ om det går att fixa den utan loopar? (Om det nu är en loop?)
Jag tyckte nog i vilket fall att det var rätt tråkigt. Förmodligen går det att få det att svänga lite mer, men som sagt,, lite tråkigt. Helt ok ljud dock
Cloudsurfer:
--- Citat från: Light Head skrivet 28.04.2007, 16:18:41 ---Blev lite fundersam när du skrev att du inte vet hur du spelar i rätt tonart..
Men antar att det är byggt på loopar?
Är det svårt att spela basen? Typ om det går att fixa den utan loopar? (Om det nu är en loop?)
Jag tyckte nog i vilket fall att det var rätt tråkigt. Förmodligen går det att få det att svänga lite mer, men som sagt,, lite tråkigt. Helt ok ljud dock
--- Slut citat ---
Nä inga loopar här inte, men det jag har svårt att höra är om basen ligger bra i key med leadet, förstår du? Liksom lite döv när det gäller sådant
Linkowich:
Nu säger jag inte det här för att vara taskig, men är inte musik lite fel hobby om man är tondöv? :unsure:
Eller äsch... kanske inte... :)
Det låter iallafall som din lead går i Dm, medan basen ligger på ett A. Flytta upp basen fem halvtonssteg så kommer den "rätt".
Dividend:
--- Citat från: Cloudsurfer skrivet 28.04.2007, 15:48:58 ---Basen är inte instämd iom att jag inte kan/vet hur fan man gör för att få det i samma key eller hur man gör så att det låter bra helt enkelt med leadet. All kritik välkommnas!
--- Slut citat ---
Intressant, du har inte försökt att testa dig fram? (skruva, eller spela andra)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida