Forum > Färdiga produktioner

Caroline & Max - Miss You

(1/2) > >>

max:
LÅTNAMN: Miss You
ARTIST/GRUPP: Caroline & Max
GENRE: Pop/rock
LÅTLÄNGD: 3.27
KOMPOSITÖR: Caroline & Max
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Hann ju inte färdigt till festivalen tyvärr, men nu när låten är färdig tänkte vi lägga upp den här istället :)
Vet inte om det är ljudvägg precis..men det är ganska många spår i alla fall :)
Hade varit kul att höra vad ni tycker om låten, mixen etc!

Eddi:
Blev konstiga ljud med KR-spelaren men den gick ju att ladda hem ändå!
Ingen vägg men däremot en riktigt bra hårdrocksballad. Tycker Caroline lutar lite höger på leaden av någon anöledning som jag förmodligen inte kan leda i bevis. Tycker också att det saknas schvungi basregitret konstigt nog. Instrumentalt och sångmässigt kanon gillar den avslutande stämsången där spridningen är ok. Ibörjan fanns någon del där Carolina och gitarrerna tävlad inom samma frekvensområde så att man inte hörde vad hon sjunger.
På det hela taget en riktigt bra hårdrockballad.

Kon-Trollet:
big sucker för stämsång som jag är, så tyckte jag slutet var suveränt här...skulle vilja ha hela låten a capella med 15-stämmig kör ! :lol:

Harmonica mike:
Tjoho Max å Carro.

Skitbra det här.Möjligen upp med carro lite i volym så blir det lättare att höra vad hon sjunger.Mixen bra,liret oklanderligt och vägg - visst! Betydligt väggigare än vad jag kunde åstadkomma  :)
Slutet är riktigt bra,snygga stämmor där.

Bra jobbat!

Mike

cykeln:
J-ligt bra!
Tycker att trummorna är något för höga
Carro sjunger mycket bra - det är kanske lite för mycket av de höga registret - lite "diskantigt" och så upp i volym
Stämsången är super - kunde vara mer av den

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion