Kontrollrummet

Diskussion ang kontrollrummet @ MySpace

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad manne_vxu

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 159
  • Rattar som fan!
    • Visa profil
    • Ljudupplevelser.se
Först till kvarn eller...värt att göra det svårare?
Mitt senaste projekt: www.ljudupplevelser.se


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels

Utloggad manne_vxu

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 159
  • Rattar som fan!
    • Visa profil
    • Ljudupplevelser.se

Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Kan man rent av vara så brutal så man avstavar namnet?



Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil
Jag visste att det skulle bli tjat om top friends  :lol:

Tjat?  :huh:  ;)

Nä men det går ju att visa upp till 24, och än är vi bara 19, så det är ju inte så att nån behöver bli lämnad utanför liksom...

det var inte riktat direkt mot dig och att du tjatade. Och jag håller helt med att när vi inte har överstigit gränsen 24 så borde ju alla få vara med :P Men det jag menade av var att det skulle bli en diskussion om vilka som hamnade på top friends  ^_^
Hälsa sa Hellsa


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil
"karma" var ju bara en "kul-grej" och inlägg kan ju bli lite jobbigt att ändra hela tiden. Till att börja med skulle jag säga att har man kontrollrummet som top friends själv så får man vara top friend på kontrollrummet?
Hälsa sa Hellsa


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil
eller den som har mest trafik på sin sida så att fler hittar hit vilket är tanken?
Hälsa sa Hellsa


KillwithSkill

  • Gäst
När blir det lego-junta då? Eller lite mer moget som ryska posten...kanske..?


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
När blir det lego-junta då? Eller lite mer moget som ryska posten...kanske..?
När skrev du någonsin något positivt? :unsure:
Max 300; tecken återstår


KillwithSkill

  • Gäst
Ja du, folk postar inlägg på det mesta här...
Men hellre konstruktivt och ärligt än, positiv och naiv!
Frågan är om folk läser trådarnas med smilys eller texten?
"DU KAN DRA ÅT HELVETE DIN JÄVLA HORA :wub: :wub: :D :D  :P :P"

"Du är så snäll å go' jag älskar dig!   :angry: :( :huh:  <_<

Annars så kan du läsa mina inlägg här Positivt? Vet inte, men ärligt!


DåligtGehör

  • Gäst
Det är väl  helt ok att vara kritisk till saker. Att även bidra till diskussionen/samtalet med sin "avsky" för vissa saker kan vara nog så bra. Ibland kanske man inte förmår mer än att vara just kritisk.


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Ja du, folk postar inlägg på det mesta här...
Men hellre konstruktivt och ärligt än, positiv och naiv!
Frågan är om folk läser trådarnas med smilys eller texten?
"DU KAN DRA ÅT HELVETE DIN JÄVLA HORA :wub: :wub: :D :D  :P :P"

"Du är så snäll å go' jag älskar dig!   :angry: :( :huh:  <_<

Annars så kan du läsa mina inlägg här Positivt? Vet inte, men ärligt!
Möjligtvist lite småvitsigt . Men inte så jäkla kul. Men det är ju bara jag som tycker. Jag har inte lust att läsa alla dina inlägg. Men har du bidragit med något konstruktivt och verkligen försökt hjälpa till nån gång....så visa mig och jag tar tillbaka. Mitt intryck av dig nu bottnar i att jag sett en helvetes massa kverulerande i en massa trådar.  :ph34r: Överbevisa mig då!
Max 300; tecken återstår


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Citat från: DåligtGehör link=topic=1922.msg27738#msg27738 date=1178234042 Ibland kanske man inte förmår mer än att vara just kritisk.
[/quote
Helt rätt. Ibland ska man vara just kritisk. Och det är något kanske fler borde vara ibland. Men inte hela tiden, alltid. Det stör mig som fan med folk som använder forum (-et, jag hänger inte på flera) för att bara spy galla och vräka ut sin egen ångest. Eller bli nån häftig Wannabee i anonymitetens land.. :angry:
Max 300; tecken återstår


Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
Ja du, folk postar inlägg på det mesta här...
Men hellre konstruktivt och ärligt än, positiv och naiv!
Frågan är om folk läser trådarnas med smilys eller texten?
"DU KAN DRA ÅT HELVETE DIN JÄVLA HORA :wub: :wub: :D :D  :P :P"

"Du är så snäll å go' jag älskar dig!   :angry: :( :huh:  <_<

Annars så kan du läsa mina inlägg här Positivt? Vet inte, men ärligt!

Hörru kan du inte ta och tagga ner lite med dina i sammanhanget ganska omotiverade hatsessioner mot allt vad avslappnat vardaglig nätgemenskap heter... det känns lite tröttsamt. Got your point, tack, fine. Håller tillochmed med dej i viss mån... men... förstår inte hur det kan störa dej så väldigt väldigt mycket vad andra vill ägna sig åt, ingen tvingar dej att vara med på nåt av det du protesterar mot serru.


Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
Ja du, folk postar inlägg på det mesta här...
Men hellre konstruktivt och ärligt än, positiv och naiv!
Frågan är om folk läser trådarnas med smilys eller texten?
"DU KAN DRA ÅT HELVETE DIN JÄVLA HORA :wub: :wub: :D :D  :P :P"

"Du är så snäll å go' jag älskar dig!   :angry: :( :huh:  <_<

Annars så kan du läsa mina inlägg här Positivt? Vet inte, men ärligt!

Hörru kan du inte ta och tagga ner lite med dina i sammanhanget ganska omotiverade hatsessioner mot allt vad avslappnat vardaglig nätgemenskap heter... det känns lite tröttsamt. Got your point, tack, fine. Håller tillochmed med dej i viss mån... men... förstår inte hur det kan störa dej så väldigt väldigt mycket vad andra vill ägna sig åt, ingen tvingar dej att vara med på nåt av det du protesterar mot serru.

Ja, jo, juste. Var man är fri att välja forumet eller väljabort det.
Over!
http://web.me.com/julle128


Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Kan man rent av vara så brutal så man avstavar namnet?



Pst! Var det nån som var intresserad av den här, eller kan jag ta bort den?


Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
Kan man rent av vara så brutal så man avstavar namnet?



Pst! Var det nån som var intresserad av den här, eller kan jag ta bort den?

Behåll den!
Jag skall läggainden på sidan !
http://web.me.com/julle128


KillwithSkill

  • Gäst
Jävlar vad det här tog skruv... !
#1. Mitt första inlägg, (När blir det lego-junta då? Eller lite mer moget som ryska posten...kanske..?)
Var med en touch ironi eftersom jag samtidigt tycker att det suger med myspaceidén
#2 Då reagerade dede att jag aldrig skriver nåt positivt. Jag borde alltså ha lagt dit en -> ;) för att den polletten skulle ha ramlat ner. Mitt fel, sorry!
#3 Mitt nästa inlägg om smilys, det verkar som om folk läser trådarna med smilys än själva texten.
#4 tbruce blir oxtokig och menar att JA poängen har gått fram låt oss nu vara ifred bla bla...trotts att han citerar inlägget om smilys?
#5 Mitt tycke kvarstår. Vad ska man ha myspace till? som IDF och basshole sa..typ:
Citat från: basshole
Med risk för att låta som en tråkig jäkel tycker jag nog att en myspace sida till kontrollrummet är HELT meningslös.
Vad ska finnas där? Vem ska blogga om vad? Vems demolåtar ska spelas där? Vem väljer ut demolåtarna? Vilka 12-åringar vänder vi oss till?
Det finns en tråd till nu om att skriva en "kontrollrummetlåt" på en minut för att lägga upp på myspacesidan.. jag kommer garanterat inte skriva under på den låten. Trams.

IDF klargjorde det hela genom lunarstormreferensen.
Karma, myspace, demolåtar på förstasidan...
Utan att ens kolla med oss andra.
Okej ingen big deal. Det är förmodligen lika harmlöst som allt annat skit här.
Jag håller med IDF och basshole, skriver heller inte på det. Kom nu inte och påstå att vi bara ska skita i det och göra som tsmalmbe säger:
Citat från: tbruce
....förstår inte hur det kan störa dej så väldigt väldigt mycket vad andra vill ägna sig åt, ingen tvingar dej att vara med på nåt av det du protesterar mot serru.
Nej, det kanske inte tvingar mig, men faktum kvarstår, indirekt så blir man involverad.

Men eftersom jag inte tycker som er så ska jag alltså inte få hänga kvar på forumet? Är det så du menar Lådan?

Jävligt snygg sandlåda det här.... OJ?!! kolla en smylies->  :wub:




DåligtGehör

  • Gäst
Det behövs ingen upplysning om att man är fri att välja forumet eller inte. Det vet alla redan.

---

För övrigt vill jag vara på topfrinds listan   :)  men jag vill inte vara på myspace   :(  om det inte blir ett nödvändigt ont som alla måste i vårat kultursamhälle  :ph34r:

---

Lägg märke till min exemplariska användning av smilys


Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
Äsch, ta en bit tårta istället!








 :wub:

Förövrigt håller myspace på att implodera av alla tre-låts-band som spam-addar andra tre-låts-band, så snart är era bekymmer nog över!


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil

Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
Jävlar vad det här tog skruv... !
#1. Mitt första inlägg, (När blir det lego-junta då? Eller lite mer moget som ryska posten...kanske..?)
Var med en touch ironi eftersom jag samtidigt tycker att det suger med myspaceidén
#2 Då reagerade dede att jag aldrig skriver nåt positivt. Jag borde alltså ha lagt dit en -> ;) för att den polletten skulle ha ramlat ner. Mitt fel, sorry!
#3 Mitt nästa inlägg om smilys, det verkar som om folk läser trådarna med smilys än själva texten.
#4 tbruce blir oxtokig och menar att JA poängen har gått fram låt oss nu vara ifred bla bla...trotts att han citerar inlägget om smilys?
#5 Mitt tycke kvarstår. Vad ska man ha myspace till? som IDF och basshole sa..typ:
Citat från: basshole
Med risk för att låta som en tråkig jäkel tycker jag nog att en myspace sida till kontrollrummet är HELT meningslös.
Vad ska finnas där? Vem ska blogga om vad? Vems demolåtar ska spelas där? Vem väljer ut demolåtarna? Vilka 12-åringar vänder vi oss till?
Det finns en tråd till nu om att skriva en "kontrollrummetlåt" på en minut för att lägga upp på myspacesidan.. jag kommer garanterat inte skriva under på den låten. Trams.

IDF klargjorde det hela genom lunarstormreferensen.
Karma, myspace, demolåtar på förstasidan...
Utan att ens kolla med oss andra.
Okej ingen big deal. Det är förmodligen lika harmlöst som allt annat skit här.
Jag håller med IDF och basshole, skriver heller inte på det. Kom nu inte och påstå att vi bara ska skita i det och göra som tsmalmbe säger:
Citat från: tbruce
....förstår inte hur det kan störa dej så väldigt väldigt mycket vad andra vill ägna sig åt, ingen tvingar dej att vara med på nåt av det du protesterar mot serru.
Nej, det kanske inte tvingar mig, men faktum kvarstår, indirekt så blir man involverad.

Men eftersom jag inte tycker som er så ska jag alltså inte få hänga kvar på forumet? Är det så du menar Lådan?

Jävligt snygg sandlåda det här.... OJ?!! kolla en smylies->  :wub:





Okey. Jag förstår vad du vill mena med ditt inlägg.
Nej, givetvis var det dumt av mig att påpeka att vi är fria att välja forumet.
Självklart menade jag inte alls att du inte skall vara på forumet bara för att du är av en annan åsikt i frågan, även om det kanske tycktes så i mitt inlägg.

Den där smily-frågan tycker jag att den hör inte alls hemma i denna tråd.

Citera
Med risk för att låta som en tråkig jäkel tycker jag nog att en myspace sida till kontrollrummet är HELT meningslös.

Hm. Nja, det fpr jue stå för dig/er.
Jag tycker absolut inte det är meningslöst!
Är det meningslöst att delaut flyers inför kommade spelning?
Nej, tror nog inte att någon här tycker det heller!

Jag fattar inte hur denna tråd kan ha spåratur såhär totalt och okontrollerat.
Det hela började med en idè om hur KR skall promotas och idèn blev till realitet.

Sedan dyker det upp ett par stycken och tycker det är en dålig idè som borde skrotas pga olika anledningar.

Min åsikt är nog ganska klar vid dethär laget:
Om du tycker det är en dålig idè - kom med något bättre eller håll tyst!
Jag menar bara det att även om sidan fins så lider jue ingen av det, men folk tycks göra en höna av en fjäder där det ses som ett ypperligt tillfälle att bråka om alltifrån smilys i inlägg till varför ens sidan skall finnas!

Nej, nu gör vi såhär: Dopm som är intrsserade av promtering via myspace forsätter diskussionen i all vänskaplighet och dom som är ute efter att kasta pajjer på vaarandra startar en egen tråd att bråka i!

// Thomas
http://web.me.com/julle128


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Vet inte om jag behöver skriva att jag håller med Lådan och tbruce...
Vill man inte veta av myspace-sidan, så är det väl bara att inte vara med på den då. Svårt?
Om jag ska va ärlig så tycker jag att de som uttryckt sin bestörtning över lunarstormifieringen av forumet är de som i störst grad bidragit till densamma i den här tråden.  :P



Tog mig friheten att ändra så att alla 22 nuvarande vänner syns från förstasidan. Sortering och "rangordning" när vi sedan blir fler än 24 får vi väl typ rösta om, eller om adminsen vill ta tjuren vid hornen och besluta nåt. :)


Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Oj... Loggan låg visst på transparent bakgrund. Ser helknasigt ut när den kommer på nåt annat än vitt...  :lol:


Här kommer en uppdaterad version på vit platta:


Nån vänlig själ kanske vill byta ut den på myspys


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels

Utloggad tsmalmbe

Den "officiella" kortversionen gjordes till wikin. Bör ju inte ha texten "wiki" där förstås. Detta som ett förslag. Tycker personligen inte det ser bra ut med

kontroll-
rummet

Därför är mitt förslga alltså denna utan "wiki":


Detta var ett personligt ställningstagande, inte en order.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
Ladetill loggan som bandlogga samt krloggan som hedder på brötexten tidigare idag. Vet inte om ändringarna syns ännu men dom är gjorda iaf!

Vad gäller toppfriends så tycker jag att alla borde ha "sin stund i rampljuset" alltså att vi slumpartatat väljerut vilka som skall vara där.. Vi slumpar 1gg/månad.

Vist kan någon ha tur eller otur när vi gör detta men käns ändå som den mest rättvisa lösningen!
« Senast ändrad: 04.05.2007, 16:47:50 by Lådan »
http://web.me.com/julle128


Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
Btw så är numera även Android ansvarig för ms sidan!
http://web.me.com/julle128


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Btw så är numera även Android ansvarig för ms sidan!

Mmm, fast jag har ingen som helst koll på css och sånt som behövs för att fixa till myspace-sidor, så PMa Lådan om nån annan känner sig hugad att hjälpa till!


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Gjorde förresten just en liten invite-runda bland medlemmar som lagt in sin myspace-adress i profilen... Kom igenom den första sidan med de folk som gjort mest inlägg här.
Om jag råkade få med nån som tycker att det här är lunarstormaktigt, så är ni väldigt välkomna att klicka på "deny"... :)


Utloggad SvartSaft

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 155
    • Visa profil
    • MySpace
Starkt av dej Android att ta på dej det där!

Tycker Myspace-sidan är ett skoj initiativ!
Bra att det görs reklam, så den där gamla forumsidan.... vad den nu hette... glöms bort och alla användare migrerar hit istället! :-)
- Mer intresserad än begåvad -

- Hemsida: http://rock.gnarp.se -Myspace: http://www.myspace.com/svartsaft -


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Gjorde förresten just en liten invite-runda bland medlemmar som lagt in sin myspace-adress i profilen... Kom igenom den första sidan med de folk som gjort mest inlägg här.
Om jag råkade få med nån som tycker att det här är lunarstormaktigt, så är ni väldigt välkomna att klicka på "deny"... :)

Så, nu har jag slängt dit ett gäng requests till.
Men jag antar att det är rätt så många som har myspace-sidor och inte lagt till dem i profilen...? Ni får ta och pallra er till www.myspace.com/kontrollrummet själva och göra requests (och sedan hojta till här)! :)


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
"Stig in, lyssna på några demon...."

Det heter inte demon i plural. Demor eller demo.

Musikanter låter lite sådär oxå.... glada musikanter från skaraborg... :mellow: Musiker hellre.

Sen är en del av oss här långt mer än "studiointresserade". Ljudtekniker, producenter, studioägare etc...


Utloggad Bone

  • Medioker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 363
  • "Man kan inte polera en bajskorv"
    • Visa profil
    • Bone
Musikanter låter lite sådär oxå.... glada musikanter från skaraborg... :mellow: Musiker hellre.

Sen är en del av oss här långt mer än "studiointresserade". Ljudtekniker, producenter, studioägare etc...

Jag fattar kritiken. Fast det kan ju bli lite Pythonskt om man ska ha allt med i texten. Skriva en text där det står:
Citat från: Pythonsk Myspace-text
Kontrollrummet är ett forum/websida/mötespunkt och samlingsplats för musikanter/musiker/ljudtekniker/producenter/kompositörer/studioägare/proffs/amatörer och studiointresserade personer/män/kvinnor/människor i alla åldrar.

Det heter inte demon i plural. Demor eller demo.
Borde inte Demos vara det mest korrekta.  :lol:
"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hojssan!
Märker nu att intron i den nya mycket omstridda välkomsttexten baserar sig på min lilla idé tidigare i tråden. :o
Så ni missnöjda får väl sparka på mig :D

Och alla nöjda,  hmm... dom är väl nöjda :)

h. JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............